birthday girl



Vill börja med att säga grattis till min lillasyster Sofia som fyller 19 år idag! GRATTIS GRATTIS!

Idag blev jag väckt av mamma, hon behövde hjälp med att gå ut med vovvarna, så det var bara till att stiga upp och gå en promenad med dem i skogen. På förmiddagen åkte vi även till Emelie (herballifecoach) och vägde oss på vågen och köpte hem lite nya shaker och vitaminer. Vi har blivit "herby"-frälsta!

På eftermiddagen så åkte jag och Selim och handlade lite ingredienser till Sosso för att hon ville baka, samt en prinsesstårta och glass. Käkade även lunch ute i solen på venezias "uteservering". Blev varsin kycklingrulle.

Vi har firat Sofia nu ikväll; med fläskfilé (som jag och Selim lagade) och tårta till efterrätt. Har legat i soffan nu och tagit det lugnt och kollat på Argentinamatchen.. var ganska spännande (även om man visste vilka som skulle vinna) med många målchanser!

Har varit en typisk slapp ledig dag, blir lite så när man är ledig "mitt i veckan". Jobbar från torsdag och sen hela helgen. Midsommar & allt, så lär det bli busy på jobbet. Men jag jobbar mitt i natten så vi kommer fortfarande fira midsommar som vanligt i stugan, dock lite lugnare bara då jag börjar 00.30 ;) Ska bli roligt att visa Selim hur en äkta svensk midsommarafton ser ut, då det är hans första. Spännande! Kameran och badkläderna hänger med i helgen iallafall, hoppas på lika fint väder som det var idag! ♥ solen

Nu ska jag gå och sätta mig på trappan och ta dagens sista cigg, borsta tänderna och sen bums i säng och mysa med min man! =)

 

argentina eller brasilien kommer ta guld i VM och portugal kommer ta bronset, vad tror ni?


back to work;

10.00 var jag på plats igen på jobbet. Kändes som en evighet sen jag jobbade, men jag kom in i det ganska snabbt! Det märks verkligen att det är sommar nu, det är verkligen kokande hett och jag var svettig när jag sprang runt och plockade ihop beställningarna. Dessutom har vi avsevärt mycket mer gäster (som alltid på somrarna). Men som tur är så är man ÄNTLIGEN tillräckligt mycket med folk som jobbar, då blir allt mycket lättare. Jag slutade en timma tidigare, satt och drack lite kaffe i personalrummet innan jag gick till bilen.

Åh, jag har hittat en gratis parkering inte så jättelångt från jobbet, snacka om att jag kommer spara mycket pengar om jag slipper att betala parkeringsbiljetter. Och dessutom får jag en daglig promenad på 2X15 min, hur bra är inte det?! Tummen upp!

På vägen till bilen så såg jag att det låg en människa på gräsmattan på norra kyrkogården. Jag såg först en krycka, så min första tanke var att det var en gubbe/gumma som ramlat och slagit sig och sen inte kunde ta sig upp själv! När jag kom dit så visade det sig att det var en man, förmodligen en alkoholist då det låg ölburkar och en vinflaska jämte, men jag tyckte synd om honom, och speciellt när ingen annan verkade brydde sig (han hade säkert legat där ett tag och jag tvivlar på att någon stannat vare sig bil eller folk som passerade, en kille gick förbi och bara skrattade - idiot!) Jag försökte få kontakt med honom men han var ganska borta. Hade ingen mobiltelefon, men sen så stannade det ett par och de skulle ringa någon så jag hoppas att det löste sig på ett eller annat sätt. Sorgligt är det iallafall.

Ikväll har vi ätit lax, med grönsallad, kokta grönsaker och couscous! Det var såå gott. jag älskar lax. Nu har jag suttit och surfat på internet och försökt leta upp lite jobb till Selim, fick dessutom ett jättebra tips av min jobbarkompis Gustav idag, tack snälla! Alla tips, råd och hjälp är guldvärt.



fri&sat

Igår gjorde jag inget speciellt på dagen, låg i soffan och kollade på vm-matcherna! Slappast möjligt, när man är ledig, passar verkligen på att vila upp mig inför sommaren som kommer ;)

På kvällen beställde vi pizza och drack cola och tittade på när England spelade. Frida kom över också och vi satt och pratade om allt möjligt tills klockan var 1 på natten. Mysig fredag!

Och today  har varit iväg och handlat mat och varit på apoteket. Selim vrickade sin fot igår när vi var ute med hundarna i skogen. Han trampade ner i ett hål som han inte såg och så drog malte samtidigt. Så vi köpte zon och lite värktabletter.

Hela familjen har suttit bänkad i vardagsrummet och kollat när Kronprinsessan och Daniel gifte sig. Det var så fint! Nu ska jag gå och hjälpa mamma med maten; gräddfil, nypotatis och sil!

Det var en väldigt snabb sammanfattning av dessa två dagar, Ciao, så länge!


Chill thursday

Ursäkta mig, men finns det något bättre än att sova hur länge man vill UTAN att alarmet ringer och väcker en?! Det här ÄR och KOMMER bli den slappaste dagen på länge. Jag ligger fortfarande i min säng och gosar och har bara rest mig upp en gång för att käka korv stroganoff.. Haha, chilligt värre. Jag har rensat skrivbordet (på datorn då), lagt in en massa nya bilder, samt sorterat in alla dokument och foton i olika mappar samt slängt sånt som jag inte använder längre... Datorn är nu 1 gb lättare (inte för att det säger mig så jättemycket, men jag antar att det är bra?).

Idag är det tänkt att det ska bli min storstädningsdag (om jag klarar gå upp ur sängen any time soon menar jag), har skrivit en lååååång to-do list och förhoppningsvis kan jag kryssa för några stycken idag.. Jag måste iallafall rensa och sortera min 3 stora neccessärer med smink och dylikt, samt mina smycken..

Det är faktiskt något avslappnande att städa, man ser snabba resultat av det man gör och att det blir så himla fint efteråt. Jag tror minsann att jag börjar bli lite pedant, men det är nog bara bra för mig tror jag (så att inte latmask som bor i mig övervinner totalt menar jag!)


Öl & Tequila (för vissa!) @Bull's yesterday

Jag orkade aldrig uppdatera igår kväll, var helt slut efter gårdagen! Vädret var helt underbart och vad passar inte bättre då än en liten shoppingtur på stan och en öl på en uteservering med ett gäng goa brudar!? Nej, just det! Bilen rullade in mot Halmstad halv 2 igår eftermiddag med vår kära Eljesa som chaufför.

Inne i stan så gick vi runt i lite olika affärer. Jag fick med mig en ganska enkel(men fin!) svart kavaj plus 3 stycken halsband från h&m. Vad gick detta kalaset loss på då? 180 spänn. Vilket kap säger jag bara! De andra brudarna hittade också lite olika plagg men sen blev vi så hungriga efter vår lilla runda så vi gick och satte oss på bull's för att kolla spanienmatchen (tråkig) och äta lite god mat. Jag beställde kyckling och mozarellaburgare med pommes och en öl såklart. Vi satt där i x antal timmar och hade det hur trevligt som helst (vissa gick ju lös på tequilan, guess who? haha) och efter det tog vi en liten cruisingrunda i Halmstad med dunkande hög musik. Bra dag, helt enkelt!



















.Magaluf. part one



Vår resa till Spanien började en solig lördag i juni. Selim på malmös flygplats sittandes på en av de två identiska lila resväskorna ;)




I väntan på att få boarda flygplanet drack vi varsin vanlijlatte @Espresso house.. Mmm!




Selim dricker semesterns första whiskey (dock ej jack). På planet åt vi gravad lax med potatissallad och till efterätt chokladmousse. Passade även på att utnyttja "minibaren". Jag drack vin och en päronkonjak.




Äntligen framme på Mallorca efter 3 timmars flygresa!



En halvtimmes bussresa senare anlände vi till vårt fina hotell. Det bästa var ju helt klart havsutsikten från vår balkong. Helt underbart fint!



Mot stranden!

Jag käkade en isglass på vägen



Magalufstranden! Det syns inte så jättebra på denna bilden men vattnet var alldeles perfekt kristallklart och turkost.



Fortsättning följer...


Another day

Igår vaknade jag strax efter 11. Käkade frukost och tog sedan bilen in till stan; destination nyhem för att hälsa på Elsa. Vi drack te och satt och pratade om allt möjligt. Vid halv 5 tiden tog vi en promenad in till stan, elsa växlade pengar till sin resa (de åker till Alanya idag - AVIS!) och sedan åt vi middag på yoss. Jag tog som vanligt fläskfilé med chiliaioli, det är så himla gott! Jag älskar deras mat.. Avslutades med en trevlig fika på Sandy´s, snacka om att jag var proppmätt, orkade inte ens äta upp deras goda cheesecake!!

Jag har inhandlat lite olika mediciner nu så att jag ska kunna tillfriskna från min jobbiga förkylning, köpte 2 olika sorters hosttabletter och nässpray. Vaknade som vanligt mitt i natten av att jag inte kunde sova plus att jag drömmer helt sjuka drömmar! Freaky...  Iallafall, idag passade jag på att sova ut, men vaknade "redan" vid 10-tiden. Jag har inte gjort så mycket sedan dess (tyvärr hehe)...


Uppdaterar mer ikväll, det står shopping på schemat i eftermiddag.

Ledig vecka & HOSTA

Jaaa, jag kan inte sluta hosta. Halsen och lungorna värker som fan. Ångrar mig lite nu att jag inte köpte ett par starka halstabletter eller hostmedicin, hade varit skönt att sova en hel natt, för det har jag inte gjort på ett tag. Tycka synd om mig själv, ja! Jag försöker tvinga Selim att ta hand om mig eftersom "alla andra pojkvänner" gör det. Och dessutom säger jag att "alla andras pojkvänner" ger frukost på sängen åt deras flickvänner. Har han gjort det? haha.. jag tror aldrig han har vaknat före mig men tydligen påstår han att han har gjort frukost på sängen åt mig 1 gång (WOW ;) men det underliga är att jag inte kan komma ihåg det, trots att mitt minne är i mycket bra skick. Ja, vad ska man göra åt karlarna alltså. Jag försöker uppfostra honom så gott jag kan, och är förhoppningsvis på god väg. Lite egna intiativ hade dock inte skadat.. Oj, vilken utsvävning, men fick ur mig lite frustration där!


Jag vaknade ganska tidigt imorgon, diskade upp lite disk och sen körde jag och mamma hem till hylte igen (sov i stugan). Jag hade tandläkartid 10.40, och tog bort lite tandsten. Har början till lite småhål, dock inget som behövdes lagas vilket jag är tacksam för (min plånbok med). Efter det åkte jag hem och packade ur resväskorna och genast uppkom även en megastor tvätthög! i och för sig är det ganska kul och tvätta (bara till att slänga in i maskinen) men det tradiga är ju och hänga upp den haha (lat)

Eftermiddagen så slappade jag mest och städade undan lite smått. Hade en massa nya tidningar att läsa + hills&city avsnitt som jag missat när jag var i Spanien, så jag ägnade min tid åt det. OH, gud vad skönt att vara ledig. Jag älskar det.

Efter 4 tiden så kom Frida hem till mig, hade inte sett henne på evigheter så det var helt underbart! Vi pratade och käkade middag och sen joinade även Magyar oss och vi hann med en snabbtur till torup.

Kvällen har spenderats på hawaii pizzeria (åt klubbor och drack fanta lemon för min del!) med eljesa, alhada, marie och magyar of course ♥ goa brudar, det där.

Det var min dag det, en ganska trevlig sådan! (tack vare sällskapet!). Nu ska jag försöka tvinga Selim att göra te till mig (för andra gången).

Imorgon ska jag in till stan för att träffa Elsa, för på onsdag åker hon iväg till Alanya och vi måste ses innan hon åker!

MAGALUF, MALLORCA 2010

Kom hem igår vid 23-tiden, planet var 45 min försenat plus att det var en massa turbulens på vägen hem=LÄSKIGT! alltså, seriöst, trodde att vi skulle störta så illa var det. Folk skrek och kräktes till höger och vänster. Nä, det var inte kul! Jag var helt överlycklig när vi landade!

Däremot veckan som vi hade nera på Mallorca var kul! De första dagarna var jättefint väder, vi låg mestadels på magalufstranden och solade (badade lite mindre då det var liiite kallt i vattnet fortfarande). Förutom sol och bad har vi även hunnit med att åka till ett jättestort varuhus (porto pi), samt en shopping/stadstur till mallorcas huvudstad Palma. Palma var jättefint verkligen! Annars har vi även hunnit med en hel del party, ibland till 6 på morgonen när man orkat med det (efter x antal tequilashots såklart). Mer bilder kommer när jag har laddat mitt kamerabatteri, som tyvärr dog efter halva veckan! Men magyar hade sin kamera iallafall så det löste sig ändå!!

jag ska jobba stängning idag (BLÄ) men hela nästa vecka är jag ledig! Dock ska jag försöka kurera mig från denna förkylning jag åkt på, har hostat hela natten och dagen...




Mer bilder & uppdatering kommer senare.


Departure

Imorgon åker vi! 8.30 rullar vi ned till malmös flygplats och därefter planet till soliga mallorca. Packningen är i stort sett klar, ska sitta här och slappa en stund till och sen ta en dusch (läs raka benen!) så att jag är fit for fit på beachen. Försökte tvinga selim att slinga mitt hår tidigare men han gav upp ganska fort, det blev bara en massa tovor så jag får ta med mig slingkitet och låta magyar göra det, hon gör det 1000 gånger bättre.. min utväxt är ju tyvärr ingen trevlig syn :(

idag har jag jobbat ett lååååångt pass, dagen kändes så seg, men till slut blev klockan 19.00 och jag fick äntligen gå hem. Satt dock kvar med carro och anna på McD:s uteservering och drack lite kaffe.

På min andra rast gick jag och köpte Selims födelsedagspresenter; 2 t-shirtar och ett linne i från jack&jones. Han blev glad! Grattis ännu en gång på din 24 års dag älskling..

Det blir nog sista uppdateringen har på ett tag, tvivlar på att jag kommer mova mitt ass mot en dator och uppdatera när jag är där. Men bilder och sånt kommer självklart upp på bloggen sen när vi är hemma igen! :)

CIAO!

O N S D A G!

årets varmaste dag hittils skulle jag tippa på! Idag hände det något trist, jag försov mig första gånger ever (gällande jobbet). Jag skulle ha öppning och då börjar jag 6.30. Klockan 6.40 (trodde att det var mitt alarm!) så ringer telefonen och det var Anna i luren. PANIK! Klädde på mig på MAX 5 min och stressade mig in till stan. Var där klockan 7, som tur är. Men shit, den känslan är verkligen ingen trevlig så får ställa två alarm nu så att det inte händer igen. Måste ha stängt av det i sömnen.

En sån här dag hade jag bara velat lega ute på en filt på gräsmattan och läsa en bra bok. Mamma gav mig ett par stycken tidigare idag, tänkte börja på en redan ikväll faktiskt!

 Efter jobbet så åkte jag och mamma och handlade lite mat på lidl och ica maxi. Vi firade Selim i förskott, åt lax med en kall citronsås och nypotatis och sen prinsesstårta till efterrätt. Har spenderat senaste timmen med att kolla på de nya hills & city avsnitten och nu är det dags för sista kvällsrundan med hundarna!

Imorgon har jag lite sovmorgon! :)


ps. har börjat med packningen och är redan färdig, duktig flicka. ds.





FULL RULLE!

Just nu sitter jag och smaskar i mig jordgubbar och körsbär som jag köpte på torget tidigare idag. Gott!



Igår hade jag en jättebra dag, det var verkligen sommarkänslor i luften. Jag vaknade redan vid 10 tiden av mig själv (händer väldigt sällan och speciellt med tanke på att jag jobbade till 2 natten innan) Nåväl. Jag käkade frukost, duschade och sedan tog jag bilen till Elsa för att umgås lite! sedan gick vi in till stan i det sköna vädret och mötte Emilia och Sandra och tog oss en fika på espresso house's uteservering. Blev en chokladfrappino för mig, ganska god men väldigt mättade, orkade knappt dricka upp halva. Åkte hem en stund för att skjuta mamma till plantagen där vi handlade 4 stora påsar med jord. Det var inte det enklaste att bära dem kan jag säga, i och för sig är jag ganska klen av mig, haha. Sedan blev jag och elsa så sugna på sushi så vi köpte det och gick och satte oss i norrekatts park och käkade det på en bänk i solen! och sist men inte minst blev det (förfest) hos Emilia med ett par goa brudar & gossar, själv stack jag hem vid 12 tiden då jag hade öppning dagen efter.

Dagens jobb gick bra, gick fort som alltid när man har det passet. Det är skönt för man slipper ju de värsta ruscherna tycker jag. jaja. nog om det. Jag känner mig ganska frustrerad över en sak jobbsak också. Aja. Efter att jag har slutat gick jag en runda på stan; köpte lite saker som mamma bett mig om, växlade in lite euro till resan samt köpte en bikiniunderdel.

4 DAGAR KVAR TILL SPANIEN, och jag menar verkligen att jag can't wait! Vill bara komma bort just nu känner jag.. 3 jobbpass kvar, tagga ;)

 

Imorgon är det iallafall jag som ska börja packa, det är ett som är säkert ;) Dessutom ska vi fira Selim imorgonkväll (eftersom att alla är lediga) han fyller ju år på fredag!!

Nu är jag helt död, så nu tackar vi för idag!!!





RSS 2.0