Good mornin' y'all!

Nu har jag vaknat! Jag och hundarna är i stugan nu medans mamma och mormor är på sjukhuset. Tror de ska hämta oss här snart så kanske dags att fixa till sig lite. Idag är det FREDAG, min favoritdag! Idag blir det, hör och häpna, utgång! Det var ett tag sen ska jag säga. Det blir först förfest inne i stan hos Talles kompis och sedan vidare till underbar. Tror att det kommer bli kul, man har ju iallafall det rätta sällskapet ;)

Nu ska jag kila!


rörigt

Håller på att försöka designa min blogg, går lite sådär. Ska titta på det mer ikväll! Nu ska jag packa lite, och sedan hämta upp mamma och köra till Halmstad, där helgen ska spenderas. Hörs snart!

Update från ungrarens hem

Nu sitter jag hemma hos min blatte och väntar på att hon ska bli klar (Magyar vi ska bara till Ica inte "FASHION TV" remember ;) Magyar klarar över sitt babyhår ("det är så jätteirriterande")

Magyar sjunger med i Britney Spears och speglar siiiiiiiig
(JAG VÅGAR INTE GÖRA NÅGONTING NU HIHIHI) jag har ögonen på dig.

Vi har iallafall kollat på film, som sög ganska hårt. Okej, vi har vår humor men come on. Se inte den iallafall.
Nu har vi blivit sugna på semlor så vi ska ta en liten promenad neråt i hylte city och inhandla detta.

Tjingeling!


 bladddeeen själv aka min kompis

Mjau

Jag och mamma har varit ute och gått en och en halvtimma i skogen i dag med hundarna. Mysigt och lite jobbigt med alls snö + min älgfobi (HAHA)

Jag ska sticka till magyar nu, den människan blir man alltid go´och glad av! Vi ska kolla (porr öhh?) film, sex drive.. fråga mig inte va det är för ngt, men säkert något för oss med vår sjuka humor :P

nu rullar jag bort till parkgatan ;)


tristess

De senaste dagarna har varit så otroligt trista och jag har känt mig nere och deppig. Jag ska alltid gå och oroa mig över saker som jag faktiskt inte behöver. Typiskt mig. Dessutom har jag bara gått hemma och i princip inte gjort någonting, så nu får det bli lite ändring på det. I det stora hela har jag egentligen inte något alls att klaga på (egentligen) så ganska onödigt att spendera negativa tankar på det. i need my energy haha..

Har pratat med Ina och Selim nu, de orkar med mitt tjat så much love to them ♥

my latest crush




Brody från the hills ;)


Sunday

Hej!

Har kommit in i en sån där "blogga 1 inlägg i veckan" period! Not gushi.
Jag har varit i Halmstad nästan hela veckan. Trivs bra i vår lilla stuga! Kanske dags att flytta..? Lär ju spendera ganska mycket tid där i och med att jag kommer att jobba i Halmstad.

På tal om jobbet så var jag på introduktion i fredags. Det gick bra, var 4 andra som också hade fått samma jobb som jag. Blev lite educated under 2 timmar samt beställde våra kläder. Ja, framöver så befinner jag mig på McDonald's i Halmstad centrum, så kom dit och köp en burgare när jag jobbar ;)

Jag och mamma har blivit besatta av sushi. Vi har ätit det 3 dagar i rad (mamma 4 dagar i rad). Igår försökte vi vara lite "ekonomiska" och göra vår egen sushi. Det smakade inte som ming's såklart, men inte helt fel heller!

Nu tjatar min mamma på att jag ska komma och hålla dem sällskap så det får jag göra..

OCH NÄR FÅR jag 13 rätt rätt på stryktipset alt europatipset?! Gah..


- Helena  

Good news!

JAG FICK JOBBET! wohooo! Ska på introduktion på fredag klockan 9! Superglad! :) Mer om det later on.

Idag har jag bara varit hemma och slappat (aka slöat!). Har suttit framför datorn större delen av dagen och kollat på en massa hills avsnitt.. Mysigt.. Har även gjort lite nytta, dammsugat nedervåningen och "städat" mitt rum

Nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem från jobbet (nu hörde jag att hon kom =D) så nu ska jag gå och umgås med mamma och pappa och käka hemmagjord pizza.
 
Nu ska jag kila vidare!

Helena - Glad!


Promise

Idag har jag varit och lagat två utav 4 hål hos tandläkarn. Resten drar jag ut, höhö (mina visdomständer)
Bedövning är för pussies / mah mama

Jag tänkte väl mest säga att ja, jag lever, jag befinner mig i Halmstad! Idag, förutom tandläkarbesök, har det blivit lite shopping och annat stuff.

Jag har ätit sushi + glass framför let's dance och nu pratar jag med min pojkvän.

Imorgon blir det dop av mitt kusinbarn och ev. utgång!

idioter finns överallt

Dagen har tillbringats i min andra hometown Halmstad!
jag och mamma åkte in vid 10 tiden för att hämta mormor. Sedan åkte vi i samlad trupp för att hälsa på morfar som ligger på sjukhuset. Krya på dig morfar! Och ja, jag kan ju tillägga att mitt lokalsinne är uselt! Jag hade nog slarvat bort mig själv därinne om jag hade varit ensam. Enda gången mitt lokalsinne (det lilla jag har menar jag) fungerar äbara när jag är Alanya... ( och ska hitta vägen till hamnen. Ja, du kan placera mig (och även Ina) vart som helst inom alanyas gränser men tro mig, till hamnen hittar vi alltid "Följ bara borgen") ;) Det är tur att mitt huvud iallafall sitter fast på min kropp annars hade jag väl tappat bort det också, höhö.

Vi var även inom Fonus och planerade för min mormors systers begravning. Hon gick borta förra veckan, och som alltid är det väldigt sorgligt när någon man känner går bort, även om vi inte var nära släktingar.

Och nu till dagens drama.. Jag och mamma skulle släppa av mormor vid hennes lägenhet. Vi ställde oss där man egentligen inte får parkera, men mamma gav mig bilnyckeln så att jag skulle kunna flytta bilen om någon lappgubbe skulle komma + att vi bara skulle lämna av mormor som sagt. Då kommer det en medelåldersgubbe (ja, vad annars liksom?!) och menar på att vi ska flytta oss för att han också vill parkera där. Jag och mamma menar på att man inte ens får parkera här (inte vi heller såklart) men det gick ju tydligen inte hem hos idioten, som clearly inte hade alla hemma om man säger så. När jag är ensam i bilen och mamma och mormor gått upp, så ser jag att han kör fram framför mig, och sedan börjar backa emot bilen. Han kom närmare och närmare vår bil, försiktigt, försiktigt och vad händer? Jo, han backar på älskade skabbet. SUCK! Och visst, det finns såna som inte kan parkera men här var det inte tal om något sådant! Han backade försiktigt så att hans älskade volvo inte skulle ta skada, men de klart det gjorde ju inte något om vår bil blev lite bucklig. Jag går ut ut och frågar den här "kära människan" vad i helvete han håller på med. "Det är ingen parkering här, och DU BEHÖVER INTE KÖRA PÅ MIN BIL" Jaaaa men hon aktade inte på sig käftade han tillbaka. Agressiv var ju gubben också. JAHA, so what?! Ger det dig rätten att köra på en annan bil då eller?

Här håller jag på och kokar inombords och gubben går iväg till ett annat hyrehus. Mamma kommer tillbaka och jag berättar vad som hänt. Jag ringer till securitasoch anmäler hans bil som felparkerad och skriver en lapp på hans jävla fönster att han borde lära sig parkera. Ja, det blir konsekvenser när man kör på skabbet!!

När jag sitter i telefon med securitasmannen så kommer mannen fram och mamma och mamma skäller ut han efter noter (GO MAMMA!) och han är ju inte sen med att käfta tillbaka.

"JAG VET INTE VEM SOM ÄR MEST DUM AV DIG OCH MIG MEN JAG TROR FAN ATT DET ÄR DU"
- Ja, käre vän, säger du som kör på en stillastående bil och dessutom felparkerar din bil.

Jisses! Snacka om att det finns idioter! Jaja, nog om det, han kom iallafall inte undan med det, och en dag kommer säkert en bil köra på din precious volvo. what goes around comes around.

Jag har även varit på anställningsintervju idag. Jag hoppas, och tror att det gick hyffsat bra! Får reda på måndag om jag får jobbet eller inte, så håll tummarna för mig.


Nu är jag hemma iallafall, ska titta på the city (som förhoppningsvis ligger utlagt) och sedan när mamma kommer hem från jobbet ska vi äta sushi!



                                                            Jag och Nordlöf in action, februari 2008


Life is bittersweet

Nu har jag inte bloggat på ett tag igen.. Har varit i Halmstad och sen har jag gått och blivit megaförkyld så får ta och skylla på det. Veckan har varit lite upp och ner, har både fått bra och mindre bra nyheter. stay tuned.
Fast  jag känner mig ändå positiv. Life is bittersweet.


jag har iallafall precis vaknat. Har läst lite bloggar och hade tänkt gå och käka frukost nu! Har väl inte så mycket planer idag, känner mig fortfarande hängig och sjuk, men jag ska iallafall storstäda mitt rum, bevaka stryktipset och kolla på mello! Givande i know ;)









Another day

Och för att börja inlägget.. Jag har upptäckt en jättebra sak på youtube! Om man söker på en artist kommer det upp olika spellistor. Igår sökte jag jag på Lil wayne och fick upp en spellista med 50 låtar. Helbra, om man inte har nedladdningsprogram (dvs inte orkat skaffa ännu). Jag går ju alltid över till ungraren som bor några meter bort och fyller på ipoden med nya låtar där. Tur att vi har samma musiksmak! Jaja, nog om det!

Har varit lite seg med uppdaterandet, men det är väl mest för att det inte har hänt så där jättemycket. Var ute en sväng med Ina, det var ju höjdpunkten av gårdagen ;) Är så tråkigt när man inte jobbar, vill jobba.. CALL ME PLEASE!

Har beställt en klänning och ett par skor från asos. Deras frakt ligger på 10 kr oavsett hur mycket man köper these days!



Jag citerar Ina.. "I'm so Carrie" Den videon borde lätt upp på bloggen ;)


ur ett annat perspektiv

En annan sak jag funderade på igår och som jag även tog upp med magyar. Varför gå på en kille som är upptagen (om man vet om att han är upptagen)? Visst ,egentligen är det ju killen som har "ansvaret" i och med att det är han som är i ett förhållande och yada yada men still!

Varför äta någon annans rester (och som Ina tilläggde "Det är ju inte ens rester (haha)" när det finns sååååååå mycket ANDRA killar som är tillgängliga (och heta). Samma sak gäller med kompisar ex. Off limit.
Jag försöker inte på något försvarar killar som är otrogna eller flörtar med andra när det är i ett förhållande. För det tycker jag är HELT FEL! 
Jag syftade mest på tjejer som flörtar/går på/whatever med killar när de vet att de är upptagna.  

Ja, vi lär nog alla få vad vi förtjänar tillslut. Både på gott och ont.
Karma is a bitch ;)



- Helena

RSS 2.0