Körkort!

Igår tog jag äntligen körkort!

Var inte i skolan igår = tisdag känns därför som en måndag. Lamt. Har dock bara två lektioner kvar; turism och alternativ medicin så det ska nog gå bra! Sen ska jag och paui träna step, och idag kommer jag komma hem tidigt tack vare älskade skabbat (tha car).

TV KVÄLL; Gossip GIRL & GYNNING, DONT MISS!

party girl is back in town!

Jag har suttit hemmat och ugglat x antal helger nu, och ikväll så bröt jag trenden (stolt!). Sitter här och festar lite för mig själv med bacardi lemon blandat med "red bull". DMX på högsta volym! Ska snart kila över till Ina och Ramona och ta några drinkar. FESTSUGEN! I'm back girls..

Trött, men ändå inte..

Tror jag har sovit 10 timmar på typ 3 dygn nu, vet inte riktigt vad det är med mig! Är trött, men sen när jag väl lägger mig i sängen går det inte att somna hur mycket jag än försöker. Så det blir oftast att jag somnar vid 3 och vaknar igen vid 6, lagom lyckat va? Idag har vi varit på studiebesök i en moské. Föreläsaren var väl lite väl extrem när det kom till sin tro, vissa saker var ju helt obegripliga. Till exempel att en tjej och en kille (som är intresserade av varandra) inte kunde sitta ensamma, utan var tvungen att med någon person. Man är alltså tvungen att gifta sig först. Men men, om man läser i biblen med och skulle följa den till punkt och pricka så är det ju också ganska extrema saker som man ska göra /inte får göra. Sedan hade vi geografi (satt och flummade med Sofie.. subtropiska zonen, fy fan) och slutligen bild.. Jag och Paui gick sedan en runda på stan. Köpte ett glitter på make up store för presentkortet jag fick av sis i jul. Har testat det nu, och det är ju inte precis lätthanterligt, haha :D Glitter everywhere... Nu ska jag ta en dusch och sen "sova".

156161-267

Another day

Det går ju inte så jättebra med uppdatering här, men kastar in ett snabbt inlägg innan turismlektionen! Har suttit och skrivit lite på mitt miljökunskapsarbete som ska vara inne ikväll. Har skrivit en halv sida (!). 2 1/2 more to go. Suck. Så fort jag är klar med den här skiten så tror jag det kommer kännas bättre. Och sen är det ju måndag också, bidrar ju inte direkt till det bästa humöret. Ikväll ska jag och Paui träna på sats, cykel och core och sen ska hela kvällen ägnas åt att skriva klart om de här jävla korallerna! How fun.. Men efteråt kommer det vara so worth it, då man äntligen kan lägga de bakom sig ( och ta tag i nästa arbete/prov!). nej, positivitet!

/ H


Ina&Jians nyårslöften 2008

[ ] Tatuera oss
[ ] Alkoholfri kväll i Alanya
[ ] Spetsa en dryck på ett café
[ ] Köpa en vattenpipa
[ ] Köpa Bellman  cigg
[ ] Gymma regelbundet
[ ] Bo 3 månader i Alanya
[ ] Jobba på bruket
[ ] Fira nyår i ett annat land
[ ] Ta studenten
[ x ] Äta en romantisk middag den 14 februari
[ ] Ha/gå på en maskerad fest
[ ] Prata en hel dag på bara engelska
[ ] Röka en cigarr
[ ] Ha en "påsklovsvecka" fest
[ ] Roadtrip i Sverige
[ ] Åka till Danmark för att supa
[ ] Skriva på toaväggen inne på Havana
[ ] Fixa en Bellmantröja
[ ] Hårbehandling på salong
[ ] Shotkväll i Alanya
[x ] Fixa minst ett MVG
[ ] Dansa på bardisk
[ ] Rita "kartan" på kroppen
[ x] Lära oss tvätta
[ ] Bukettdagen i skolan
[x ] Bjud en kille på en drink
[ ] Dans me kille på våra villkor
[ ] Fixa en blind-date men gå inte
[ ] Fixa trosor med eget tryck
[x ] Äta en äkta kebabrätt
[ ] Kärleksbrevet
[ ] Käka bara morötter i matsalen
[ ] Ät gul snö
[ ] Skratta så mycket så vi grinar
[ ] Köpa en krukväxt till lägenheten i Alanya (Gösta)
[ ] Fira Jians 19års dag
[ ] Ha en tequila fest
[ ] Ta ett vår/höst dopp
[ ] Ha en Sex and the City kväll
[ ] Leka på "vår ö"
[ ] Skriva 10 budord inför Alanya 08
[x ] Ha funny-time utomhus
[ ] Sova med en kille i vår egna säng
[ ] Simma morgonlängder i vår pool i Alanya
[ ] Jogga på stranden
[ x] Pimpla vin en hel kväll
[ ] Lära oss dricka öl
[ ] Äta gröna saker under 1 dygn
[ ] Kleopatra stranden
[ ] Styla I inför hamnen under våra villkor
[ ] Sälja 10 biljetter under en dag på stranden
[ ] Turkoutfit en dag
[ ] Dansa med Queens garden personalen
[ ] "I want no boyfriend in you"
[ ] Gå i mjukis byxor till Robin Hood
[ ] Jobba på en bar
[ ] Dricka 5 Efes öl
[ ] Vara rökfria i 3 dagar
[ ] Bjuda turkar på en riktig svensk middag
[ ] Aquapark
[ ] Pink-day
[ ] Ta ett nattdopp
[ ] Baka kladdkaka i Alanya
[ ] Grillfest
[ ] Doppa fötterna i Nissan
[ ] Åka till lager 157
[x ] Beställa en whiskey
[ ] Va full på julafton
[ ] Pizzaday
[ ] Åka på ett biltak
[ ] Gå på bio
[ ] Su-su-suparsång
[ ] Bowling & Biljard kväll
[x ] Beställa en fishbowl
[ ] Åka till Castle
[x ] Fika på ett turkfik
[ ] Dricka en kopp svart kaffe
[ ] Klädpoker
[ ] Käka en kycklingcurry på Istanbul
[ ] Hitta A
[ ] Salongdag
[x ] Röka på ett Internetcafé
[ ] Vodka and water på BB
[ ] Röka 100 cigg på 1 dygn
[ ] Ha turkisk afton
[ ] Odla en morot o käka den
[ ] Vattengympa
[ ] Hjula på Östra stranden
[ ] Färga en hårslinga i rosa
[ ] Lägga upp en egen gjord film på youtube
[x ] Gå på livemusic
[ ] Jian&Ina bild
[ ] Ett glas med Is i hamnen
[ ] Ha picknick
[ ] Ha rött läppstift
[ ] Sup Alis under bordet
[ ] Äggkastning
[ ] Klara alla 100 nyårslöftena


156161-257

Snygga skåningar

Damn, jag har precis kollat på "i huvudet på gynning", och allt jag har att säga är, Jag älskar dig Carolina! Seriöst, hon är så jävla rolig, ärlig och GLAD när hon flummar runt och pratar typ den grövsta skånska jag har hört, but still..  Min dröm hade varit att dela lägenhet med Zlatan och Carolina Gynning ( och magyar såklart, räknas hon som en kändis..?).

Varför:
1. De är snygga.
2. De är charmiga och lagom kaxiga (höhö)
3. De har irriterande, men sexig dialekt.
4. Zlatan kan lära mig spela fotboll och Carolina kan lära mig att måla, för det hatar jag! (inte fotboll, men jag suger verkligen på att måla)
5. Jag kan sno både zlatans och carolina gynnings beauty produkter (
Erika och ina, Zlatans aftershave, tror ni det blir bra?)

156161-266156161-265

Ursäkta om Zlatan ser lite ihoptryckt ut, men han var tvungen att matcha Carolina!

Ett annat litet dilemma som jag tror Ina har nämnt i sin blogg.
Det handlar såklart om (skol)trötthet.

Vi bor ju i hylte, och får sitta på den ljuvliga 400 bussen ca 2 timmar per dag. Det innebär att vi kommer hem sent, som tidigt typ halv 6 för min del. I och med att jag sover typ 6 timmar per natt är jag alltid trött. Ina slumrar som ett litet barn ("Bussen är som en vagga!) medans jag sitter och spärrar upp ögonen och inte kan sova (btw idag lyckades jag sova igenom 4 låtar, STOLT!). Så när man kommer hem då framåt sex tiden, är man cptrött. Frågan är då ska man sova en timma eller inte? Om man sover en timma, då blir man ännu tröttare efter men om man inte sover så däckar man tidigt dvs man hinner inte med något annat (typ plugg).  Jag tänker så här; Jag kan plugga 1 timma om dagen för det kan ju inte vara så svårt. Jag kan inte plugga innan jag sover för då är min hjärna så gott som död, och efter är den ännu dödare.

BÖRJA DRICKA KAFFE?
Är det svaret..?

Kommentera, tack.

ett om dagen är bra!

Jag och ina har legat lite lågt på bloggfronten, men nu ska det bli ändring på det. Ett inlägg om dagen ska det bli (minst!). om 10 min börjar min lektion, turism.. och sedan har jag alternativ medicin..

Känner riktigt hur inspirationen flödar (not).
Så fort jag hör ett par klackar mot golvet tror jag det är Ina som kommer. Trög

Ikväll börjar i huvudet på Gynning, något att se framemot! Jag återkommer.

Resumé 2007

Januari: Året började bra hemma hos Magyar, där vi drack champagne x 2 (rumänien och turkiets tolvslag och Sveriges såklart) och tittade på fyrverkerier samt skrev de 100 nyårslöftena. Början på något stort? ;) Istället för att fira nyår den 31 december slog vi på stort och firade dagen efter med ett härligt gäng hos Denis. Var lite smådeppig (sömnproblem) hela januari och längtade sönder mig till sommaren. Tillbringade helgerna med Ina framför sex and the city. Analyserade det manliga könet. Åt en välplanerad måltid med ina (ElMaco på Mcdonalds) och utbyttit klockheter utbyttes "Ministrut? Är det en liten strut..?"



Februari: 2 februari hade jag min värsta fylla ever, var på fest med ina, paui och tina i gullbrandstorp(om jag inte minns fel!). Det blev för mycket av allting (whiskey och vodka, vad tänkte jag med..?) Minnesluckor, vaknade upp i en rondell och tappade ena skon. Var en bra månad när det gällde skolan, pluggade en hel del. Lurade Alis att jag förlovat mig på alla hjärtans dag. Pizzastund med ina, alis och paui på venezia. Käkade x antal piggelinglassar. Gick till heat + galen efterfest hos någon memmet (!). Läste en jävla massa biografier.

Mars: Spelade bingolotto med Ina. Hade ångest för kemi A. Blev sjuk ett par dagar innan P.Diddy och snoop dogg konserten så missade det. Var i London med mamma och sosso 15-19 mars. Shoppade alldeles för mycket benefitsmink. Blev  "rånad" två gånger, 800 spänn sammanlagt (förstår inte hur jag lyckas!). 23 mars hade ina en efterlängtad fest, tog G' bilder på "bakgården" dagen efter + spelade in x antal bakisfilmer. Var på valpträff.

April: I början av april bokade jag och ina vår turkietresa(27/7). Hade världens bästa påsklov som bla innefattande korvgrillning och strawberry daquiries med tjejerna, fest (firade mario), var inneboende hos magyar (alltid skräpmat a la panpizza eller pyttipanna, alltid med en coctail i handen). Träffade en saknad Simon för en shoppingdag i Halmstad. Skaffade bilddagboken (aktiv i början iallafall!). Morfar fick en stroke. Började träna på sats med Paui. Festade med AG (förfest på östra stranden, grillfest i haverdal och slutligen efterfest i stan)

Maj: Var en halvlam månad, kändes som man väntade in sommarlovet. Började på körskolan. Fick G på nationella i matte c (stolt). Grillfest hos Phille. Piercade navlen.

Juni: Paui, tina och alis 18 års fest ägde rum den 1 juni i leikinlokalen! En trevlig tillställning även om det spårade ut lite framåt slutet. Men kul, det hade vi :) Färgade även håret brunt (från har varit blondin ett tag) i samma veva. Dagen efter 18 års festen lekte jag och ina runt på västrastranden (vår ö) och käkade frukost bestående av kexchoklad. Tittade även på när Denis dansade bosnisk folkdans. Somnade därefter i gunillaparken. Denna helgen går under namnet junihelgen och var nog det roligaste sedan påsklovet. Fick efterlängtat sommarlov, firades genom partaj i min mormors lägenhet och försök till utgång. Hade min första körlektion i juni. Festade med Tina och Paui, träffade bland annat på snook-daniel. OCh typiskt mig, när jag skulle fota så glömmer jag sätta på blixten.. Lyckades komma in på b&b trots min icke myndiga ålder (gratis dessutom). Började jobba på bruket tillsammans med Amanda.


Juli: Träffade Erika och simon och hade filmkväll. Lyckades få ytterligare 2 veckors jobb. Började röka på heltid (dyrt) efter att ha mött godisautomaten + rökrummet. Ina fyllde 18 år och vi tog en drink på en uteservering och snackade om turkiet. Var mycket i min mormors sommarstuga där lata dagar i solen(?) spenderades. Or not. Ina fick körtelfeber och vi flyttade fram alanyaresan till 18 augusti.

Augusti: Var en duktig månad, teoripluggande varvat med träning på sats. 18 augusti satte jag och Ina oss på ett plan ner till paradiset och spenderade 7 underbara dagar i alanya, med stranddopp, FEST(!), god mat med mera! Piff & Puff ute i världen ungefär. När vi kom hem längtade jag till min 18 årsdag.

September: Fyllde 18 år och detta firades hemma hos Baris. Fick en tröja och öronhängen av paui o tina, tatuering av ina och alis och lite smått och gott (mest pengar!). Fick godkänt på teoriprovet. Det började krypa i Jians resefingrar och övertalning av magyar påbörjades. Skaffade visakort. Beställde (helt galet) en till alanyaresa. Begav oss 29 september och stannade en vecka på villa sunflower. Festade sönder på bellman och havana. Träffade Selim första gången.

Oktober: Tillbaka till verkligeheten igen, med skola och plugg. Bokade min uppkörning. Bokade resa till Alanya i december, två veckor. Ett efterlängtat höstlov (dock utan inis som befann sig i Mexico!).

November: 13 november kuggade jag min uppkörning, en vecka senare klarade ina sin och det blev några roadtrips ;) annars lugn månad. (har inte uppdaterat min blogg så mycket under oktober och november, därför bristande information..  ahh, mitt minne suger! ;))

December: Trevlig utgång med Ina och paui (höll dock på att pissa på oss i bussen och knivslagsmål på b&b) men förutom det var det lyckat. Stack till gekås med ina. Firade jul. Filade på de nya nyårslöftena. 27 december åkte jag till pojkvännen och stannade två veckor. Vi förlovade oss på tolvslaget.



Jag kan bara säga att 2007 har varit ett minst sagt omtumlande år på alla sätt!! 4 helt underbara resor gjordes ( 3 till Alanya och en till london!). 2008 kommer förhoppningsvis bli ännu bättre, har stoooooooooorslagan planer ;) och vi tar studenten! Wiehooo.. 13 år i skolan är snart över... =)


RSS 2.0