Bumble bee

sitter med Ina i hennes affär, det har kommit in en humla här inne så nu har hon stängt in den under ett glas (DJURPLÅGARE) Magyar är en ond människa som njuter av att skada små oskyldiga djur..

"JAG SKA DÖDA DEN"

Nog om det, ina sitter i någon jäla telefonkö och jag sitter jämte och (HAHA, magyar rapade nyss) vart var jaG.. JO JUST DET, bloggar (nähä)

ska kila vidare.

Alanya



Alanya 24 maj-7 juni  ♥

update

Har jobbat en del den senaste tiden, i torsdags och fredags var jag ju som sagt och vikarierade på ett dagis i torup och i lördags jobbade jag natt på McDonalds 23-4. Det var minst sagt en upplevelse ska tilläggas haha ;)

Fredags så bjöjds det på grillning hemma hos Ina, det var jag, ina (såklart), frida och mensur som även han tittade in en sväng.. Blev x antal timmar ute på magyars altan, lite kallt, men nice =) Nästa gång vi alla 4 är samlade blir på en balle
i Alanya eller vad sägs!?

I söndags gick jag upp efter ca 3 timmars sömn för att gå på mitt kusinbarn Amilias dop! Först var vi i kyrkan och sen så var det mottagningen efter med lunch och tårta =) trevligt! Dock var jag halvdöd pga av för lite sömn. Det blev dock bättre efter en liten powernapp och grillmat!

Och idag då.. de ringde från McDonalds och frågade om jag ville jobba, sagt och gjort, 11-18, sedan bussen hem till hylte (blev lite påmind om gymnasietiden, okej, där lät jag gammal)


Väl hemma har jag lagat lite mat och slappat..

Okej, slut för tidag. I know im seeegve.

Puss & kram

meant to B blondie

här har man inte varit aktiv i sisådär 6 dagar och 1 timma (but who's counting?). Jag ska iallafall bättra mig, jag lovar!
Idag har jag jobbat mellan 8.00-16.15 (dagis) och sedan hämtade pappa upp mig och vi körde mot stugan och ska tillbringa natten här. Har käkat god thaimat (jag börjar tröttna på sushi) med la familia.

Imorgon blir det jobb mellan 8-12 och sedan är det tänkt att jag, Magyar och Frida ska grilla lite hemma hos Magyar.
Tänk er en köttbit, en kyld öl och cigg på de (jag vet att Magyar dräglar over there)
Så det kommer bli mys!

Återkommer igen när inspirationen är tillbaka (och om den inte är det så är jag förmodligen tillbaka snaraste)

Läste att det skulle bli riktigt sommarväder i helgen, kanske dags att lägga sig och steka till sig lite så man inte ser ut på ett spöke ;)

Nerbäddad..

i min säng tillsammans med mina sura godisar (ahlgrens bilar med "sur"överdrag och surt&blandat från malaco, jammi!) med min laptop och nya numret av "Veckans nu" I'm liking it mucho!

Får ta och uppdatera lide vad som hänt. Jag och mamma åkte in vid lunchtid i stugan. Gick en promenad med dogsen i aleskogen och sedan så åkte vi och hälsade på mormor en stund på eftermiddagen och fikade lite där (jag drack KAFFE, iofs med typ 4 sockerbitar och massa mjölk men ändå!)

sedan har jag och mamma haft en mysdag i stugan, har käkat lite mat från ming sushi (jag åt EJ sushi denna gången, börjar jag tröttna!? help miii) och handlade lite godis och mat på ica maxi framåt kwällskvisten.

ska försöka mig på att sova tidigt då jag ska upp redan vid sju imorgon (jäla tidigt för att vara mig) men ska jobba och det är såååååå roligt så det gör jag gladeligen =)

Har inte så mycket att skriva, gushiii med helg i vartfall! helgkänsla ♥

Torsday

HÄR BLANDAR VI HEJVILT ENGELSKA OCH SVENSKA JAAAAAAAAAAA haha
palla.

Vet att det heter thurday men skulle ju skriva på svenska denna gången och då går det som det går!

Jag har umgåtts med min lilla Magyar idag! Vi satt ute på Venezias "uteservering" eller vad man ska kalla det hela eftermiddagen. Delade på en pizza och sedan satt vi där och kedjerökte om snackade både det ena och det andra! Blev även en del Alanyasnack som det brukar bli =) mysiiigt...


Ja, har inte mycket att tillägga, I'm still loving the weather

HEJDÅ


Klassiker


Helena Johansson - en tönt

Jag är verkligen en sån tönt ibland att jag blir förvånad över mig själv.
Jag kan gå och oroa mig över helt SJUKA (små)saker (tonårshjärnan som spökar, som mamma säger).
Jag kan nog behöva lite perspektiv här i världen, tööööööönt.

Jaja, nog om det, förstår inte ens varför jag skriver ut detta i bloggen, är lite koko idag känner jag.

Har precis ringt min chef, så jag ska jobba igen på lördag 8-16! roligt, me likey! När man har gått hemma så länge som jag och inte gjort ett skit förstår man verkligen hur lyckligt lottad man är som äntligen fått jobb! Nu känns det som jag skulle kunna jobba VARJE dag i 3 månader. Det kommer nog dröja ett bra tag innan jag börjar klaga på jag jobbar för mycket  och att jag vill vara ledig. Knäppt, när man gick i skolan så längtade man till helgerna hela tiden då man var ledig, och nu är det precis tvärtom.

Nu ska jag åka ner och handla lite saker till min mamma i mataffären. Fick ett ryck innan, funderar på att ställa mig och BAKA LITE BRÖD (!).

Och sedan så ska jag storstäda mitt rum, det är kaosartat där inne. T o m jag börjar lida av det nu (annars är det mest mamma som klagar) och då är det illa.

Så idag får jag leka lite housewife!
Bra, då gör jag lite nytta iallafall istället för att glo på tv hela dagarna.


så, dags att sätta igång ♥

Day a la workin' n Halmstad

Idag var det en sån dag där sängen var riiiiiiiktigt gosig (tror helt seriöst jag snoozade 7 gånger) I didnt want to go up om man säger så! Men en strålande dag väntade, jag hämtade upp min kompanjon Magyar vid 1 tiden, och sedan fick hon köra lilla skabbet, gick ju galant, in till stan för jag var lite nerviis och skulle läsa igenom mina mcD böcker!




  

Inne i stan skildes vi åt för att utföra business, jag stack till McDonalds och blev upplärd i kassan, vilket var jätteroligt. Svårt i början såklart då man är ganska seg men det ska nog förbättras. Iallafall var där mellan 14-17 och timmarna flög iväg. Man hade ju alltid något att göra, i likey! Så kom in och köp en cheesburgare eller hamburgare av mig (de är lättast att hitta på skärmen HAHA) de dagar jag jobbar!

Sedan så mötte Magyar upp mig igen och vi gick till gina där jag köpte ett par jeans (ljusa, slitna)Förjävla tajta och långa men jag vet ju hur mycket de töjer sig så de kommer sitta perfa snart! Sedan stack vi till lilla torg och käkade glass innan det var dags för hemfärd till lilla hylte igen.

Vår favoritsysselsättning i bilen är lätt att sjunga (högt ska det vara) samt lite shakande. Har en video där vi sjunger med i Akon (tappade kameran både en och 4 gånger, samt magyar fick skrattanfall i rondellen) Kan det vara något av intresse eller!? Haha, får höra om vi ska göra en PUBLIC utskämning, som Magyar skulle sagt; på bloggen!  ;)


Har även hunnit med och laga lite medda till familjen, flygande Jacob. Börjar bli riktigt skillad på det här ju.

SÅÅÅÅ

Nu har jag en ny tidning, samt att desperete går på TV, SAMT att (förhoppningsvis) det nya Hills avsnittet har kommit ut
Så får kiiila vidare..


Puss och kram HEJDÅ




Måndag

Tja alla barn därute!

Jag har faktiskt hållt mig hyffsat sysselsatt (!) idag! Jag och mamma har bland annat varit och hälsat morfar, handlat på maxi och sedan lagat god middag! Wienerschnitzel med hasselbackspotatis, stekta champisar, sallad och någon vinsås! Mycket lyckat..
Jag har totalt förätit mig på allt godis i helgen, SKÖNT att påsken är slut imorgon (ja, för mig har påsken pågått sen torsdag = candy) eller som vilka andra dagar som helst för mig.. (A)

Jag har varit ute på en walk med Ina också, vi gick runt "halva" hylte, eller tja, till typ ica och sen tillbaka hemåt. Sedan har hon suttit på msn och pratat om sina olika  "stek-grupper" (läs hennes blogg). Magyar behöver sin pepparstek så är det (pepparstekens nationaldag kommer fortsättningsvis vara 13 juli = inas b'day!)

i'm off for today,
imorgon vankas jobb i Halmstad

Today

Idag var vi och firade min kusin i Haverdal som har fyllt år! Träffade även mina 2 söta kusinbarn som båda är runt halvåret gamla!

             


Jag och mitt kusinbarn Amilia


Partyyyy

Var hemma hos Frida igår kväll som fyllde år, så blev det förfest där med some people och sedan byås! Tog lite bilder så låter de talar för sig själv (i'm lazy today)










pics from today



some sun on my street




Mensur hugger gladeligen i sig sin pizza




Magyar filosoferar



me




De 2 M:n






Långfredagen och äggaspelen

TJAAAAAAAAAAA!

Omajj, de är ju sommar här, fick nästan solsting och blev överhettad fastän jag bara hade min skinnjacka. That we like. Magyar ringde mig idag, precis när jag hade vaknat (go timing där) så vi låg (eller jag låg i sängen rättare sagt) och snackade iväg en timma. Sen så hämtade jag upp Magyar med bilen och vi körde ner till Ica. Ja, våren drar verkligen fram det bästa i alla, speciellt blattarna i sina bilar/cabbar hahaha. Köpte lite mjölk och shit till mah mamma och även min frukost, lite surt godis.. Nyttig jag är, yes indeed!

Senare var vi uppe på äggaspelen ett par timmar.. Haha, jadu, det var la trevligt för maj och magyar =D
nog om det... xD

Har varit hemma en stund nu och käkat men ska snart möta upp Magyar och sedan rulla(för mig då jag är jäla mätt) till  Hawaii och möta upp menzzz för han skulle käka där. Sedan så blir det lite mer ägga.. Får la passa på när det händer något i hylte + att det är värsta sommarn här (24 grader visade temp, OKEJ, det är i solen but still! =)

Now i have to go!!!

♥ Jiano

Dålig update

Har varit dåligt med uppdatering idag på bloggen helt enkelt för att jag inte haft (allt för) mycket att göra. Blir så ibland!
Morgonen började dock med ett "härligt" tandläkarbesök där jag drog ut en av mina visdomständer.

Hade kunnat skriva en liten story för Magyar då hon lider av en liden skräck (hon skrämde även upp mig dagen innan jag skulle dit haha) men tror jag skippar det ;)
Eller..?

De fick "skruva" ut tanden då den inte växt ut helt (mycket skum känsla) och sen dra ut köttet, fiifan. Ont gjorde det inte, men kändes bra skumt. Dock har det gjort ont  efteråt när bedövningen släppte, hela dagen, typ som man fått ett getingstick i käften,  men efter panodilen så kändes det lite bättre!

Efter tandläkarbesöket (7,40, jävla omänsklig tid) gick jag hem och sov ett par timmar till och drömde skitskumt. Bland annat att jag och Ina körde på en strand med massa vilda djur samt peoples och sen så började solen bli större och större (precis som den kom närmare) och sedan började allt brinna = jordens domedag

I know, weird....


Annars har jag inte gjort för mycket, dagarna går dock jävligt snabbt (antagligen för att jag sover så länge) så det är ju bra. Vill att Sosso ska komma hem så man får lite underhållning här hemma! :P
Men, men, 2 månader kvar, im countinKKKK^^

And some summmer, pls!

Nu ska jag gå och lägga mig och läsa min nya glamour samt käka mitt lösgodis som jag var nere och köpte på ICA nyss. I need my suggah, och inte ens en utdragen tand ska stoppa mig. Haha.

Imorgon blir det äggaspelen, så ses där alla hyltebor!

Kiss me through the phone - Onsdag

Idag brydde jag mig inte ens om att ställa klockan, var ensam hemma och visste att ingen jävel skulle väcka miiig ;) så jag passade på att sova ut riktigt länge, tror klockan var halv 2 innan jag pallrade mig upp ur sängen. Jag är verkligen ingen morgonmänniska, på kvällarna/nätterna är jag mer alive än någonsin!

Jag har lagat mat , följt av massa tv-tittande och bloggläsande samt  cappuchinodrickande

Tog äntligen tag i mig själv också och ringde till mitt jobb så jag ska jobba tisdag mellan 14.00-17.00 (typ utbildning) och sedan får vi hoppas att det rullar på lite bättre i maj (?!) that's life!

IkWäll hoppas jag på en promenad med Magyar. Att gå när det fortfarande är LJUST ute även om det är kväll, runt i Hylte (bra att promenera här faktiskt) tillsammans med sin bästa kompis som man kan prata om med allt är INTE helt fel ska jag säga! =D lav iit




me and my homeguuuuuuuuuuuurl


Finally here




Spencer, Heidi, Audrina, Lauren, BRODY JENNER!, Lo, Justin och Stephanie

Kollade på de två premiäravsnitten av the hills season 5, natten mellan tis-ons
i LOVE it ♥

Lauren är fortfarande lika snygg (om inte snyggare) för att inte tala om hennes sense of style! Ge mig hennes garderob.

Dock dags att Dumpa Spencer, Heidi!!!!!
i dun like hiiim (who does?)


Och Brody, du är my eyecandy.. och säkeeeeeeeert väldigt många andra girls ;) han är H E T

Press Play


Rethosta

Idag har jag jobbat, gick bra! gott och tjäna lite cash.

Dock har den här dagen varit MINDRE bra då jag har haft KONSTANT rethosa. Och då menar jag hela tiden, det går liksom inte över och det killar jättemycket i halsen. (har hostat typ 10 gånger sen jag skrev denna texten) normalt :P not

Jag kommer iallafall vara ensam hemma idag och imorgon  för mamma och pappa ska in till stan. Kan inte följa med för har tidig tandläkartid på torsdagmorgonen (ska dra ut en visdomstand) så hoppas jag får lite gushii sällskap av Magyar så jag inte blir helt lonely! haha


Igår kväll hade vi det myyysigt, var ute och promenerade och köpte lösgodis sen hem till Magyar och spela kort och talking talking (som vanligt med andra ord!)

Nu ska jag dra vidareeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeee
ciao!


i'm nutzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzzz

Spring 09



Picassoparken




jag




"Cherish the moment of the life" - Magyar




Ramona




Sysselsättning i parken




Ina och Ramona




Malte





Moses






Busar i trädgården

Vad bra!

Jag ska jobba imorgon mellan 9.00-16.30!


 


Sunday

Idag har det varit en slappslappedag!
Gårdagen var iallafall rolig, var ju orginal AG-reunion kom vi fram till! Som sagt förfest i gamletull vilket var helt ok, sedan vidare in till stan och bulls.. Det blev dock inte så långvarigt, tog cykeln(!) ganska tidigt. Somnade gott efter lite käk där framåt två-tiden!

Vaknade upp idag, vääääääldigt seg och ont i halsen. Har hälsat på morfar idag annars har jag faktiskt inte gjort så mycket mer än att slappa..

GUD vad jag slappar, jag vill börja jobba nu

That's all for today, får komma igen imorgon med nya krafter ;)



- Helena, citerar magyar ;) CHERISH THE MOMENT OF THE LIFE  maha

I dare you bitches

jag är nyfiken..

Vill veta vilka ni är som läser så lämna en kommentar nuuuuuuuu..
(okej, när jag läser något sånt här brukar jag skita i det. Men visa att ni är bättre.




Good night y'all!

Saturday!

Har varit inne i stan idag och träffat Ina och Ramona! Gick och mötte Magyar vid norreport och sen styrde vi våra steg till gina där vi inhandlade varsin t-shirt (la även undan ett par jeans). Sedan kom Ramona och vi gick till McD och käkade.. Undddddddddderbart att vädret håller i sig, vi låg i picassoparken halva eftermiddagen och snackade och käkade vindruvor. Har fotat endel, har sladden hemma så får ladda upp dem när jag kommer hem...

Vart hemma och käkat nu, och nu sitter jag och mamma och kollar på robinson. Dags att piffa till sig lite kanske, ska ju ut ikwÄll.. Förfest på gamletull sen så får vi se vart de bär av :P


Hörs imorgon! ♥


Live your life

Har varit en väldigt bra idag, mycket tack vare solen (fan, vad jag tjatar om det, men de är typ mitt och magyars liv) Man blir så glad. Har dessutom hört att det skulle bli ännu varmare imorgon, passar perfekt. Jag ska nämligen in till stan och träffar Magyar. Blir lite shoppande (för hennes del, så jag är ett brooke ass) och sedan lägga oss i en park alternativt sätta oss någonstans, låta käftarna gå i ett och kedjeröka..
AH livet

Sedan imorgon kväll, LÖRDAG, alltså
så blir det typ lite "utgång" till typ morfars alt bulls först och sedan får man se om man drar vidare. Iallafall blir ett litet gäng förhoppningsvis..  (paui bjöd med mig, blir nog hon, + hennes bf o deras kött, tina osv osv?, har inte så stor koll) SOFIE N och P, tror ni läser min blogg, riiiing om ni vill hänger med, hade vart kul! Desto fler desto bättre aiight... Även Magyis o Tomi. JA KORT SAGT BARA holla om ni ska med.. Gah... ja, ni fattar, nu är jag done med mitt info. Den som vill henkar helt enkelt, då ses vi ute?! =)

Flummmmmmmmmmmmm....

Jag blir alltid så glad när jag ser att jag har en "friend request" på facebook (Ja, jag är facebooknörd och JA, det ska vara på engelska)

Dock är det alltid så tråkigt när det bara är turkar man aldrig träffat/känner.. Det räcker att ha en turk, det räcker o blir över ;) ett under att man orkar med människan  älsklingen ibland, okej, kanske inte kommer från rätt person då jag säkert är rätt jobbig (aka bitchy). tur att vi har varandra då and i loooooooooooooooooove him :) ♥


För att sammanfatta detta blogginlägget (då allt är flum)
solen, my life, magyar cominKK, utgång följ med, jag älskar min pojkvän (okej, fästman egenligen, men jag lider redan av 20 års kris så varför göra det värre ;)
SLUT!


Dagens Sms

Ja, om man inte kan komma till Alanya.. än ;) Så får Alanya komma till dig ;)

Dagens sms

"I'm rädd. Blattarna och deras cabar är fan värre än Alanya haha"



Oh happy day

Vilken härlig dag det är! Här är det så varmt att jag kunde gå i t-shirt innan när jag var ute med hundarna. I LOVE THE SUN! Nästan bud på att lägga sig i bikinin snart om det ska vara sånt här gott väder ;)

Träffade som sagt Paui en sväng, gick längs med strandremsan och sedan satte vi oss och snacka om allt möjligt tillsammans med ankorna, haha. Håller på att fixa en sen lunch nu, sedan ska jag kolla på mina lovely tv-program ( i know, hur kan jag!)

Hoppas vädret håller i sig såhär till sommarn, no more winter tack!

Ska kila vidare ♥

friday or somethin'

Glömde totalt bort bloggen igår. Sorry för det.

Snart kommer Paui till mig och vi ska gå en liten promenad nere på stranden. Mysigt när solen lyser, man kan knappt fatta hur fint väder vi har haft de senaste dagarna ♥

Såg att min lil'sis hade kommenterat min blogg, vill att tiden ska gå FORT NU, för snart kommer hon hem!
9 juni is the date.. Drygt två månader kvar, men det ska man väl klara av ;)



 Helena - Står här och stampar..


nu ska jag gå och ringa min lilla magyar!

Night

Idag blev jag väckt som vanligt vid 12. Är så trött nuförtiden, även om jag ställer klockan är det helt omöjligt att gå upp. När jag väl har gått upp så är jag ready to sleep again,  plus att varenda gång jag ställer mig upp blir jag snurrig i bollen efter jag legat/suttit.

Sick dick på de, som man säger...

Iallafall.. har tagit mig in till Halmstad och stugan med mamma + hundarna. Så i eftermiddags har jag "passat" dem samt tittat på lite TV.

Sedan gick jag och mamma ner till stranden och Malte och Moses badade och hämtade pinnar som vi slängde ut! Roligt att se, synd att jag inte hade kameran med mig, de är ju helgalna!

Kvällen har bestått av sushi (ngn jävel som är förvånad eller?) samt läsning av "män som hatar kvinnor". Ja, jag vet jag är lite segläst, men bättre sent än aldrig.. Måste läsa ut triologin innan jag kollar på filmen.


Nu ska jag prata vidare med min kärlek ♥

1 april ....



                                                               vilket innebär....

        


                                                                  1 år och 6 månader ♥


                                                                   

                                                    


RSS 2.0