thursday in alanya

Oj, idag sov jag RIKTIGT lange, jag var namligen uppe pa villa sunflower mellan 2 och 6! Så jag och Selim vaknade inte upp førrens klockan 4 i eftermiddags! Haha, vilket liv det kan vara på hotellet andå! det var två norrman som inte bodde på hotellet som ville folja med 3 tjejer upp på rummet, men det ar inte tillatet. Så de førsokte typ smitta in och alla från security sprang runt øver området och bellboy hade en javla batong i handen! Turkar ar såna drama queens alltså! Jaja, nog om det. Vi har iallafall varit på Alanyum (typ inomhuskøpcentrum a la eurostop), strosade runt lite och jag kopte en brittisk cosmopolitan, vilket ar pure happiness! ska lasa den innan jag nanar ikvæll :) sedan kakade vi lite, burger king! Och nu ar det bara 4 dagar (eller 3 kan man saga!) tills vi får castle lagenheten! Jag och selim var dar uppe och førsøkte hitta den, men utan framgång! efter det sa var vi i hamnen på the toast place och drack lite och sedan så gick vi hem! Har pratat med mamma lite nu och nu sitter jag och vantar på att magyar ska komma! Har inte sett henne på 5 veckor ju så nu ska vi camma =D where are u guuurl? ^^ NU KOM HON! =D


see u later^^

jag har blivit turk

nej, inte annu men nastan! jag har iallafall lart mig att spela backgammon..  ett spel som precis ALLA turkar kan sa nu var det hog tid att lara sig! idag vaknade jag och Marthe tidigt och stack till havana beach club.. kakade den godaste spagetti carbonaran i alanya, badade i bade polen och i havet samt spelade BACKGAMMON! Marthe har kopt det spelet till idris.. vad har annars hant de sista dagarna da? jo, igar var jag idris och Marthe ute (selim jobbar natt) sa vi gick forst till queens garden, god stamning som vanligt! Tanker nar ina kommer den 3 augusti sa ska vi sitta i baren och dricka efes (ja, du lar dig gumsi!).. sedan blev det Havana.. idris kopte både det ena och det andra och som en akta norman skulle saga.. drittings! Eller ja, inte riktigt sa farligt var det val..
Annars sa lever jag the alanya style, roker lite vattenpipa da och då, spelar yatzy, kakar pa billiga turkrestauranger och lite sant dar.. Jobbet gar lite segt nufortiden men ska ta tag i det nasta vecka.. jag var aldrig på beachpartyt i fredags for jag var så jaaaaala trott!! Men imorgon sa kor vi pa som vanligt igen! Selim jobbar natt nu = jag får hela sangen, haha! Så jag ska bara stada upp lite, sen tror jag att jag ska ner och kopa lite frutti och godis! Filmtime med min laptop! =)


(hittade ett inlagg som jag inte publicerat annu, enjoy ;)

Piff & Puff

Seriost, jag blir nastan helt lipfardig! Jag sitter och laser inas resdagbok och kollar på bilder från vår senaste alanya resa (tillsammans!) och nu ar det bara 18 dagar kvar tills hon kommer hit! Det ar typ 2 veckor.. Åhh, jag langtar! 3 augusti 11.45 så kommer my baaast fraaaand till alanya och vi kommer ha var egna lagenhet som vi har planerat sedan december 2007! Visst, planerna blev nagot forandrade, dock kanns det ganska oviktigt nu nar det ar sa lite tid kvar! jag kommer typ skrika over hela antalyas flygplats nar jag ser henne =D

None Ina på kopenhamns flygplats forra året!

Dessutom måste jag saga att jag har varldens snallaste foraldrar och syster som alltid staller upp och stottar mig, ni anar inte hur mycket det betyder och hur trygg jag kanner mig aven om jag ar 500 mil bort fran er! Jag saknar & alskar er!

Ja, nu blev jag lite sentimental faktiskt, men det blir ju så nar man varit utan sin mami,papi sos och magyar i 5 veckor! Iallafall, har inte uppdaterat har på ett tag (lazy guurl^^) men det blir sa nar det ar sa fruktansvart varmt! Jag LANGTAR till mandag da man far lagenheten med AIR CONDITiON! asså, seriost air condition ar nog en gåva från gud xD Ikvall vet jag inte riktigt vad jag ska hitta på, det ar ladies night på bellman men jag tror inte jag har nagon att dra dit med (Selim jobbar natt + att de andra ar nog inte sa sugna). Blir sakert en svang upp pa villa sunflower i natt nar jag blir allt for uttrakad! (det ar svart att sova nar det ar sa varmt!)

Nu ska jag ta en dusch, puss o kram ♥


Slow mo

Det var ju tänkt att jag skulle vakna tidigt och sticka till stranden. Aint happeninK'. Vaknade upp klockan 12, spenderade lite alone time med myself, marlboro och internet. Sen kom Selim hem från jobbet, vi åkte med den mini motorbiken till Alanya townhall och köpte mer vatten. Sedan så har jag även ätit min första iskender, på en liten turkrestaurang. Det var gott, faktiskt i klass med comcas! Då är det inte dåligt.. Sedan så gick (eller ja, åkte rättare sagt) vi till Selims family home. Haha, han har air conditon där, snacka om paradise! Ska flytta till hans vardagsrum istället. Sedan så körde Selim Idris till sjukhuset.. Han hade bråkat med två turkar (kurder?) så de hade tydligen sagt något om hans mamma eller syster och jaaa.. de som känner Idris kan ju räkna ut vad som händer då.. När båda turkarna var back on track (workinK') så gick jag och Marthe ner till hamnen, precis vid vattnet. Käkade en goooooo glass. Och nu sitter jag i lägenheten igen, pratar med min kära sis. Hon ska till stockholm imorgon och fixa visum (hon åker till US and A som utbytesstudent 7 augusti). Dessutom har de fått en baby köpek, en liten Malte. Undra hur Malte - Moses combination går ihop sig.. väntar ivrigt på foton MAMMI!

Dagens Selim citat
- Is this carrot?
 - No, its.. hm.. cinderella's car
Selim förklarar att "moroten" egentligen är pumpa



My love <3

Motorbike trip

Igår var det jobb igen på beachpartyt. Beachpartyt brukar vara på havana beach club men igår var de flyttat, så vi var på en strand borta i konakli istället. Trodde det skulle vara tråkigare, men det var kul faktiskt! Blev la inte så jättemycket jobb direkt, vi gav upp ganska fort då vi hade girls night out i tankarna. Hittade ett norskt gäng som vi hängde med hela kvällen och jag vet inte hur många gånger vi använde ordet drittings (betyder packad på norska).Men det var trevligt, även om det kanske blev en och en annan drink för mycket. Sedan så bar det av till queens med marthe, lyckades fjäska till mig 2 gratis öl av Mustafa. Blev även en varsin mojito på Havana. Vid två stack vi hem, vi började sakna oruspu och babyface och när vi kommer hem upptäcker vi att vi var utelåsta och jag hade ingen telefon med mig. Så det var bara att ta av sig dojjorna (high heels = naj) och så stack jag tillbaka till queens, frågade Mustafa om han hade Selims nummer men icke. Så stack jag till queens och lånade ozzys telefon. Så en minut senare så var Selim utanför Havana. Han och Idris hade bestämt sig för att ha boys night out på bellman haha. Sedan stack vi hem, somnade nog inte förrens vid femtiden.

Vaknade upp lagom svettig och go klockan 11. Selim var ledig idag, så jag och han stack först hem till honom och hämtade lite saker, sedan upp på ett berg där man har utsikt över HELA Alanya. It was nice! Åt turkisk frukost med olika oster, bröd, marmelad, torkad frukt, oliver och lite andra turkfrukostsnacks. Sedan stack vi hem till lägenheten, hämtade badkläderna och vi skulle bege oss på en liten motorbike trip till en strand som ligger bortom mahmutlar. Ganska lååååångt bortom faktiskt, det tog en timma att åka dit. Stranden, som heter hidden(eller var det secret) garden, var mysig, men vi hade hoppats att det var folktomt men icke. En massa turkar hade tydligen hittat dit också och fiskade. Glömde att sätta på mig solcremen (man känner inte hur mycket det bränner när man åker) så nu är jag lagom röd om kinderna och nosen. Var hemma vid 6 tiden (stack även inom selims uncles hotel och hälsade på). Vi gick till Ali baba med marthe och käkade chicken curry (i klass med istanbul ina!). Sedan gick vi runt lite i hamnen, satte oss nära harbour restaurant och drack iste. Såg en liten båt med candle light och rödvin, såg såå romantiskt ut förutom att de var två gamla turkar som satt där xD ja, gud..

Ska snart gå och lägga mig tror jag, Selim ligger redan och sover. Imorgon väntas en dag på stranden, sen ska jag nog till chefens restaurang. Annars inga direkta planer. Kanske blir det en liten tur till queens antingen imorgon kväll eller i övermorgon för mig och Marthe ;) dock lite trist att em är slut nu, det var så sjukt go stämning där då och speciellt när turkarna spelade.

Fick besked om Magyar att hon antagligen kommer den 3 augusti! Så det är dryga månaden kvar. När hon kommer ska jag våga mig på att köra selims motorbike, då ska vi käka turkfrukost på berget, röka massa marlboro (light) och talkin' talkin'. Och sen om 19 dagar får jag min andra lägenheten som ligger vid castlet och THANK GOD att vi har aircondition där! Måste säga att jag trivs väldigt bra i Alanya, har inte fått någon hemlängtan än iallafall. Nej, nu ska jag krypa ner till min sleepinK turk!


RSS 2.0