effektiv dag


idag klockan ringde 06.55. Hade nämligen bokat tvättid till sju för det fanns inga igår kväll. Tråkigt att jag inte fick någon sovmorgon men nu har jag ju rena kläder iallafall. Plus att det tar hela dagen om jag skulle gjort det senare. Lite tradigt, men nu känns det skönt att ligga i en renbäddad säng :) sen så storstädade jag och selim lägenheten, så nu är det typ kliniskt rent. Älskar när saker & ting är på sin plats och nystädat! På eftermiddagen när vi var klara med alla "hemsysslorna" åkte vi en sväng till eurostop. Tittade runt lite inne på h&m men har bestämt att jag inte ska shoppa några nya vårkläder innan London. Så istället gick jag till blomsterlandet och köpte 2 orkidéer, en vit som står i vardagsrummet och en lila som står i sovrummet. Nästan bud på att slänga upp en bild på mina 2 skönheter ;)

Efter det så käkade vi lunch, min kycklingwok var dock inte så mycket att heja för direkt..  sen avslutades vår lilla shoppingrunda med att storhandla på willy´s.

Ikväll däremot var det chill på hög nivå, vi gick till hemmakväll och hyrde 3 filmer och köpte lösgodis och chips. Vi tittade på "vampyrer suger" (en parodi på twilight filmerna) den var la sådär faktiskt.. nu är det dags för mig att sova så att jag inte är helt död imorgon.






that's love




Kaffe

+

Spotify

=

KÄRLEK! ♥ underbar kombination

Nu är jag lite mera levande & "fit for fight" =)


the cleaning lady



klockan ringde 5.30, jag var ganska utsövd faktiskt.. skönt med många timmars sömn! Fick mig även ett litet flabb då magyar hade skrivit sms om de senaste gossipet från aussie :)

iväg och jobba, morgonen & lunchen var det väldigt lugnt men sen blev det kaos typ. var bara 4 stycken som jobbade idag så jag var väldigt glad när klockan slog 15.30 och jag fick sluta! Nu är öppningsveckan över, och imorgon är jag ledig, så underbart skönt.


idag tänkte jag faktiskt se till att städa & tvätta, eftersom jag som sagt är ledig imorgon så är det tråkigt att göra såna "måsten" då.







mitt andra jobb, hemmafru ;)



så ska försöka fixa det mesta ikväll. Hoppas att det finns en tvätttid ikväll! och ikväll är det dags för veckans höjdpunkt, nämligen "Solsidan".

 


amazing



igår efter jobbet åkte jag till min familj i stugan igen :) Selim skulle ut med sin vän så jag kände att jag ville ha lite lugn & ro samt umgås med min kära familj såkart. Jag köpte med mig sushi som vi åt till kvällsmat.






 Evigheter sen jag åt det och det var SÅ gott.. bara en massa goda bitar med lax, räkor & avocado. Till efterrätt blev det semla och kaffe. snacka om att jag var proppmät efter det. Gick och la mig rekordtidigt dessutom, var så himla trött igår.. tror jag somnade strax efter 21 faktiskt..




med andra ord



nu är jag hemkommen från stugan.. det var RENA isgatorna inne på området. När vi skulle gå dit tror jag att jag "halkade" till MINST 10 gånger, om inte mer.. måste säkert sett ganska komiskt ut. Vi åt iallafall supergod mat som min kära mamma hade lagat nämligen; hemmagjorda pommes, bearnaisesås, tzatziki, grillad kyckling & sallad. Sedan åt vi choklad & drack kaffe och spelade "med andra ord". Det är verkligen ett superroligt spel, flabbar lika mycket varje gång vi spelar det.. På hemvägen så går jag som en gammal kärring (för att inte halka) och selim säger att det är VISST inte halt.. 3 sekunder senare så halkar han och ramlar på sin rumpa.. hahaha, gud vad jag flabbade, han skadade sig inte eller något, det såg bara så himla roligt ut! Efter det gick vi ganska försiktigt till bilen om man säger så :)


 

nu ligger jag i min goa säng och lyssnar på lite turkisk popmusik.  det gör mig på bra humör.. just nu snurrar hande yener med låten bodrum i högtalaren.. ♥


tonight



tack för låtarna magyar, jag gillade speciellt enrique's låt tonight (i'm fucking you) jaaa, jag tog fuck-versionen =) ett låttips till er som inte hört den, diggar den som fan!


nu drar jag & selim till mina föräldrars stuga. ska äta någon god mat hoppas jag & bara umgås. Blir inte något alltför avancerat tror jag då jag är ganska trött + att jag börjar klockan 6 imorgon. Men think positive = börja tidigt, sluta tidigt =)

hoppas alla får en bra fredag, vare sig ni ska ut och dansa eller bara mysa hemma. puss!


fira johanna darling


Dagen på jobbet flög förbi, som det brukar göra när jag har öppning. thank god för det liksom. Efter jobbet gick jag och karin till lagerhouse för att köpa en present till johanna. Eftersom att hon snart ska flytta så köpte vi lite badrumssaker nämligen ett duschdraperi, tvålpump & en tandborsthållare. Det kanske låter som en "tråkig" present, men de var riktigt coolt designade.


Efter stan så tog jag bilen hem & fixade mig lite snabbt och konstaterade att MITT HÅR ÄR EN KATASTROF. Gud, jag har en hemsk råttfärgad utväxt på 10 cm. Av någon anledning har jag skjutit upp att färga det (????) i flera veckor men idag var det verkligen hemskt. (okej, det har ju varit det ett tag men nu fick jag nog ett litet wake-up call!) och slitet som fan är det också.  Nu återstår dock dilemmat om jag ska forsätta vara blondie eller om jag ska färga det till brunt igen? jag tycker själv att jag passar bra i båda färgerna, men i don't know what to do alltså. Jessica & Caisa har SÅ FINA hårfärger, blir riktigt avis på deras svall, det är iallafall rödbruna vilket jag tycker är dösnyggt. Undra om det passar mig? okej, enough om mitt hårbabbel!

jag tog bussen till stan och mötte upp karin på österskans och sen gick vi hem till sandra.. käkade jättegod thaimat och jag drack 2 öl. Det var jag, karin, sandra, petra, jessica, caisa & johanna så man kan ju lätt säga att jag var i ett mycket trevligt sällskap =) Vi spelade lite spel, pratade och såvidare.. när klockan började bli runt halv elva gick vi in till stan och sen gick min buss kvart över elva. Det var iallafall en trevlig torsdagskväll iallafall.

nu ska jag läsa lite bloggar & sen nana. har sovit väldigt dåligt inatt, grannarna har vässnats som fan :( vid halv 2 tiden var jag nära på att ringa polisen, lätt ju som någon blev misshandlad ungefär med allt gapande, skrikade & trampande..


nighty nighty

when i was drunk at vogue with you



"Jag och Jian står utanför Hemköp, Nyhem med en ICA kasse, en halvsjuk hund med plastttratt runt huvvet, halvfulla med cigg i handen. Redan tattigt (?) Hell yeah! Där står vi. Väntar på att bli hämtade medans vi småpratar med hunden som stackarn är halvdöd eller va de döv? whatever. Rolig var den.... Kom till sak då ja.. Jian snubbla från höger till vänster över vår Ica kasse och säger x antal gånger "im drunk, drunk at vogue"


jag saknar dig mer än du kan ana. magyar ♥


HJÄLP!



Jag behöver ny musik att lyssna på! Kan inte ALLA som läser detta tipsa mig om era favoritlåtar just nu???????



  
just nu så snurrar bl a dessa låtar i min spotifylista (mix mellan nya & "gamla" låtar!)


♥ Pitbull feat t-pain "hey baby"

♥ Rihanna "what's my name"

♥ Rihanna "Who's that chick?"

♥ Usher feat pitbull "Dj got us fallin' in love"

♥ Pitbull feat Akon "Shut it down"

♥ Mohombi "bumpy ride

♥ Adam clay "beautiful life"

♥ Kate Perry "firework"

♥ Black eyed peas "The time"

♥ Petter "Stockholm i mitt hjärta"

♥ Serdar Ortac "Poset"

♥ Chromeo "fancy footwork"

♥ Busta Rhymes "touch it"

♥ Remy Ma "conceited"

♥ Taio Cruz "dynamite"

♥ Daniel Adams-ray "gubben i lådan"

♥ Akon "angel"

♥ Beyonce "diva"

♥ Inna "Amazing"


 TACK! :)



London calling








25 januari



Dagarna bara rusar förbi, det är verkligen helt insane. Men det är i och för sig positivt då jag längtar ihjäl mig efter våren. Det absolut värsta med vintern är (förutom att det är kallt som fan!) är att man antingen halkar omkring när man är ute och går ELLER att man blir helt dyngsur om fötterna när man gått cirkus 5 meter. Men det känns som att det börjar vända nu! i'm so over winter.

Ny vecka & nya tag, dock har denna vecka inletts med sömnbrist till tusen..  har sovit typ 7 timmar på 2 dygn (det är jag INTE van vid) behöver min beautysleep ju. Iallafall så körde jag elsa och max till göteborg, och landvetter närmare bestämt , igår natt. Det ska tillbringa en vecka i Egypten, hoppas att det får det trevligt iallafall (avis..) så jag har iallafall varit väldigt trött dessa dagarna. Höll på att skjuta mig i eftermiddags på jobbet.. cranky Helena + löning var ju INGEN bra kombination alltså.. Jag kom iallafall hem strax efter sju och då placerade jag rumpan i soffan och kollade på x antal ally mcbeal avsnitt samtidigt som jag käkade glass. LYX! Att komma hem till en nystädad lägenhet är ju inte fel heller, så ikväll har jag bara latat mig =) Imorgon är jag ledig, enda dagen denna veckan, så får se vad jag ska hitta på då.. time will tell..



nighty nighty! ♥


"Du e som en stjärna på himlen nått man ser men aldrig når"



kycklingplanka@ Oliver's satt inte helt fel ;-)





självklart skulle det drickas öl. Fina paret i bakgrunden.




sen gick vi hem till emilia och firade henne lite mer. Här är sötnosarna Linn & Boa


Birthday girl Emilia, Karin och Sebbe





avslutningsvis en bild på mig och mitt hjärta


saturday night, baby!



Skrev ett inlägg igår men verkar som att det inte publicerades? Konstigt..  Igår var jag och selim på eurostop. Vi inhandlade lite alkoholhaltig dryck till kvällens festligheter. Och en present till födelsedagsbarnet såklart.  Sedan åkte jag hem och tittade på finalen av  masterchef medan selim hängde med sina vänner. Mamma ringde när jag tittade på tv:n och bjöd med mig till yoss! Det tackar man inte nej till! Jag åt trerätters och det var SÅ GOTT! jag slickade rent varenda tallrik typ. Till förrätt åt jag räkor, sen fläskfilé i chiliaoli och tillsist vit chokladmousse. Det var en jättetrevlig kväll iallafall! jag rullade bokstavligt talat till jobbet sen.. jobbade 21-06.. var ganska mycket folk och vi var underbemannade.. suck. Ingen kunde vara gladare än jag när jag fick gå hem strax efter 6 =)


Vaknade för ett litet tag sen, nu ska jag hoppa in och duscha och fixa mig. Ikväll är vi ett gäng som ska äta på olivers, sen förfest hos emilia följt av utgång!!!







solsidan



Nu ska jag och min älskling kolla på de 3 sista avsnitten av "solsidan" säsong 1. Såg de första avsnitten när vi var hemma i hylte så tänkte kolla på resten nu. Så jävla rolig serie alltså! och måste ge lite cred till mig själv som lyckats ladda ner utorrent och winRAR alldeles av mig själv, haha. jag är så grymt oteknisk alltså. så det är faktiskt väldigt duktig av mig tycker jag! selim tycker jag gerizekali hälsar han nu. tönt. jaja, nog om det nu, NU ska vi skratta ikapp.


 

 

 


nattuggla







JAG ÄR EN NATTUGGLA

Jag har vänt på dygnet TOTALT! Somnar klockan 4 varje morgon och vaknar alltid 14.00. Mycket dålig vana, jag hatar att vända på dygnet, känner mig som en riktig latmask alltså. Jag sätter alarmet klockan 9 varje dag men pallar aldrig att gå upp.

Men imorgon ska jag göra lite ärenden så då MÅSTE jag faktiskt gå upp i tid. Selim ska klippa sig, och sen ska jag handla lite öl inför lördag samt köpa emilias födelsedagspresent. Sen på kvällen blir det jobb 21-05. Så det blir nog bra tror jag =) jag och selim har varit i hylte ett par dagar nu, umgåtts med min älskade familj. vi har ätit god mat och spelat spel, det har varit så mysigt & avkopplande! mamma ♥  jag är verkligen en mammagris alltså, egentligen hade jag nog kunnat bo hemma tills jag är 40 (not kiddin'). kort och gott så är min familj bäst iallafall.

Har jobbat ikväll, det gick väldigt smidigt måste jag säga. var färdiga klockan halv 1 så det var najs. jag och selim har käkat lite pommes när jag kom hem och nu ligger vi i sängen med varsin laptop. Såååå romantiskt ;) höhö.


det var väl en kort liten update om det som hänt dessa dagar =)



before bedtime



hittade nyss en helt ljuvlig bikini på h&ms hemsida. Är kär ♥ den ska jag definitivt klicka hem, dock svider det lite att det är flera månader kvar tills jag får ligga på playan och använda den :(


  

NOW YOU KNOW WHO'S HOLDIN' THE THRONE SO GIMME THE CROWN





slänger upp lite bilder från helgen, fredag närmare bestämt. I know, i know, är sjukt seg, men har jobbat natt igår & idag så jag har varit totalt död. Har sovit ca 5 timmar inatt, men är ändå inte trött! Inte bra att vända på dygnet ju, men tyvärr oundvikligt när man jobbar natt.


i fredags var det iallafall lite förpärla hemma hos oss, jag höll mig till mitt vin i början av kvällen, men sen fick jag en voTka (haha) redbull och en shot bestående av saftsoppa (?) och bacardi. Haha, det hade jag aldrig kunnat gissa att det var, men så går det när man släpper lös 2 bartendrar i vårt (tomma) kylskåp! men det var verkligen en sjukt rolig kväll, vi hamnade på corner tillslut och dansade loss och sen åt vi kebab till fyllemat (what else liksom...)












































Det har iallafall varit jätteroligt att mustafa & ali kom hit och hälsade på =) gud vad jag saknar tiderna på queens garden 2008, jag och magyar var där varje kväll i typ 2 månader tror jag!  good old times säger jag bara. Idag åkte de iallafall hem, körde dem till deras buss vid halv 2 tiden så nu känns vår lägenhet väldigt tom.



fancy footwork



idag slog jag nog nytt rekord i att "gå upp sent". Jag tror klockan var strax innan 14 innan jag masade mig upp ur sängen. Men klart, jag somnade sent, och sen kom killarna hem typ en halvtimma efter att jag somnat och då vaknade jag igen osv osv. Idag har vi iallafall gjort en stor frukost och käkatden. SUPERGOTT! Selim och Ali är iväg och klipper sig nu, och jag tänkte snart hoppa in i duschen och börja fixa mig iordning. Är det för tidigt att ta ett glas vin!? njaa.. don't think so.

jag har ingen aning om vem/vilka som kommer hit (inte jag som håller i trådarna, det är mustafa haha) så vi får se. Det blir säkert roligt iallafall. Bilder & lite mer text comin' up tomorrow tror jag.





the best thing



Alltså, det kändes som jag körde halvägs till malmö idag. jaa. don't ask. Jag tänkte helt jävla fel och för att vara helt ärlig så är mitt lokalsinne inte det bästa. Iallafall. Det visade sig att ali och mustafas buss inte gick till eurostop så de fick hoppa av i stan istället. Efter min lilla felkörning så hämtade vi upp dem efter att de käkat på donken. Svängde även förbi systembolaget där vi handlade x antal öl (har bild från kylskåpet - visar imorgon) och sen en sväng förbi lidl också. Det var mysigt att höra turkiska igen + att det var trevligt att träffa dem igen såklart!!!


Ikväll har jag och elsa lagat mat och suttit och pratat hela kvällen i köket. Var även lite drama här i vårt område, en ambulans + två polisbilar som stod på gården. Jag och elsa som är nyfikna som två gamla kärringar stod självklart på balkongen och spanade. Pojkarna stack vid nio tiden till serhat (en annan alanya-turk som flyttade hit i somras) så de har det nog väldigt trevligt. De har inte kommit hem ännu men jag är sååå trött så nu ska jag lägga mig och sova i min sköna säng!


god natt 


torsdag



tjohooooooo!! 2 stängningar är avklarade, och guess what?! jag är ledig idag & på fredag, så nice. Jag och elsa bytte fredag så jag jobbar hennes pass nästa fredag istället. Hur bra som helst! för imorgon vankas det utgång. Har inte varit ute på år och dar så hoppas att det blir roligt. Selim och jag har fixat iordning lite i lägenheten nu så det ser någorlunda normalt ut här  :P har precis fixat färdigt mig, nu drar vi till eurostop, blir en tur inom systembolaget och sen handla lite käk tror jag. och sen ska vi hämta upp de här 2 filurerna som stannar tills söndag, de är framme om ca 45 min.









puss & kram


110112 - God morgon!



vaknade för en timma sen ungefär (opsi!) nu har jag fått i mig lite (äckligt, tyskt) kaffe och vaknat till liv någorlunda! Vi var färdiga ganska exakt klockan 1 inatt och jag var hemma ungefär en halvtimma senare för att jag körde hem karin och jessika också. Men var inte så trött, så jag och selim bäddade rent i sängen plus hängde in all tvätt i garderoberna igen. Jaa, det kanske inte låter som en vidare "svår" uppgift men OH MAJ vad mycket tvätt det var. Sen så gjorde vi toast med sucuk och ost! Smakade nästan som efes bufe faktiskt! mycket gott med andra ord.



Idag händer det inte så mycket, sitter och inväntar jobb (sad but true), börjar 16.45.  Kanske borde städa iordning lite här hemma eftersom vi ska houseguests i helgen, men känner jag mig rätt kommer jag nog göra det imorgon istället eftersom jag är ledig då!


nu ska jag fortsätta kolla på top model & läsa bloggar, ciao!




110110


imorgon är det dags för jobb igen!! Nu är jag väl "frisk", lite hostig och så bara men annars mår jag bra. Har varit i hylte de senaste dagarna och kurerat mig. Igår träffade jag frida över en chai latte medan selm och muhittin var på gymmet. idag har jag bara varit hemma, har varit ute på en promenad med syrran och hundarna samt tvättat. Skönt att bli av med all smutstvätt, har inte orkat göra någonting när jag var sjuk. Ikväll ska jag passa på & njuta av min sista lediga kväll innan vardagen drar igång igen. Ska äta god baconpasta ikväll och titta på tv (jaaa, för det har jag ju inte gjort ALLS den senaste veckan, hehe)



har typ noll inspiration för tillfället, selim har varit och gjort det sista provet för SFI (vad jag förstått det som?) så om han klarar det är han färdig med alla SFI-kurserna. duktigt!





alanya '10

















saknar sommaren i alanya - 10!!

 


feeling a little bit better..

 

har varit sängliggandes i 3 dagar nu, och har knappt lämnat lägenheten. Behöver jag säga att det är jävligt deprimerande? suck. Men idag har jag varit feberfri, och känner mig lite på bättringsvägen iallafall. Var länge sen jag var så här sjuk faktiskt, så glad att det börjar vända. Tur att jag har helgen att vila upp mig på också.

nu orkar jag inte skriva mer, underhållande, aiight?!




sjukling








jag är sjuuk :( har feber. idag har jag varit hemma från jobbet och bara legat på soffan och tittat på tv:n och sovit. har fått i mig lite soppa nu, så tradigt att vara sjuk, vill bli frisk NU!!!


återkommer en annan dag när jag mår bättre.




2011



Nyårsafton bestod av jobb på dagen och sen var jag helt död resten av kvällen. Åt iallafall god middag i stugan med familjen och pannacotta till efterätt. Dock höll jag mig inte vaken till tolvslaget (!!) utan somnade vid 22 istället. Känner dock inte att jag missade så mycket, det var värt att va liite utvilad när jag gick till jobbet halv sex imorse.

Idag är jag i stugan också, ska alldeles strax gå och lägga mig.. är helt dödstrött. Imorgon är det sista dagen för tidig uppstigning för jag är nämligen ledig på måndag. yay! Imorgon kväll ska vi träffa frida & muhittin, det ser jag framemot, kommer bli myyys :D







RSS 2.0