så går det till när helena storstädar..

happ. tänkte ge mig en rejäl storstädning. det är nämligen kaoz här hemma. Köpte nya fina sänkläder igår från gekkan (vita med röd text som det står god jul på!) väldigt fräsiga om jag får säga det själv.  När jag väl bäddat klart la jag mig i sängen av utmattning, haha.. ska tvinga selim att storstäda istället, det är ju så trist!!!

snipp snapp slut, där var sagan om när helena storstädade slut.

im zoo lazy, oh yeaz i am.

Gymmet!


jaaa, då har jag och min lilla fridis varit på gymmet. Halleluja vad jobbigt det var. Efter 2 minuter på crosstrainern så var jag fan (och mina ben!!) redo att ge upp. Men jag pinnade på så det blev en kvart iallafall.. körde lite styrketräning också med fokusering på ben. Fick ju hem charlotte perellis proteinpulver igår med.. Chokladsmak. GUD, så god den var. Smakar som milkshake.. så nu har man en till anledning att träna alltså.. blir nog gymmet imorgon med ;) jag har ju lyxtid imorgon och slutar redan klockan 1.. De mina kära vänner, är ren och skär L Y C K A!

Nu blir det mysmiddag med familjen och min favoritefterätt står i kylen.. vaniljpannacotta!! Mums! Hoppas alla har en jättemysig kväll för det ska vi ha :)

gekås tripp!

igår var jag och min kära sambo i shoppingparadiset Gekås! Hittade faktiskt en hel del julklappar, mest till Selim släkt dock, så nu har vi allafall hälften kvar att köpa. Känns skönt att man kunnat inhandla några klappar faktiskt. Det tradiga är dock att slå in dem, de första två är roliga sen är det bara lame..

3000 gick det här kalaset på iallafall, huuuh vad julen är dyr när man väl blivit "vuxen". Efteråt var vi helt utmattade så då passade lite köttbullar med mos bra i magen!!

jag köpte dock inte så mycket till mig själv men hittade en bok samt en gosig grå onepiece! Den lär bli välanvänd i vinter då den är riktigt varm!!

lussekatter och rocky roads



Igår bakade jag och syrran lussekatter och rocky roads. De blev jättegoda =)


 

stormy sunday

herre min gud vad det blåser ute!! Rena rama stormen.. hörde att den stora granen på stora torg hade vält och att nissan hade svämmat över. Tur att jag håller mig inne i detta busvädret.. Gick hem tidigare från jobbet idag för att jag mådde sjukt illa. Så jag är sjukskriven imorgon också plus att jag är ledig på tisdag. Så man kan säga att jag har min helg nu, eftersom jag jobbade både fredag, lördag och lite idag.. 11-20.. mördarpassen for sho!!

idag har jag och syrran tittat på Glee! Yepp, jag har återigen hittat en ny serie att nörda mig i!


har ett avsnitt kvar på säsong 1, innan vi börjar på 2:an.. Yeah!!

ska göra mig en stor kopp citronte nu och krypa ner i soffan.

Hoppas alla har en bra söndag, och att ni inte blåser bort!!!!


böcker & protein



har äntligen fått tummen ur och betalat mina räkningar. Tråk. Beställde även lite böcker online idag, bla 5 st true blood bäcker, elsas hemlighet, zlatans bok och 2 till.. köpte även charlotta perellis proteinpulver + lite annat stuff på gymgrossisten.. hoppas att det blir bra :)

ska sticka över en sväng till Frida nu, ciao bella!!

walking dead



har varit ledig idag, kan tyvärr inte säga att jag hittat på något speciellt direkt. Har varit hemma, lagat lite middag och tittat på film med min syster. Inte helt fel faktiskt, dock väldigt slappt. Har lyckats vända på dygnet också, klockan är halv 3 och jag är knappt trött. Tacka vet jag stängningsvecka ;) NOT. Imorgon ska jag försöka komma upp lite tidigare iallafall, och inte sova till klockan 2 som jag gjorde idag..

har en inbokad gymdejt med frida vid 1, sen ska jag betala lite räkningar, beställa lite saker från nätet bla..

har precis tittat på 3 avsnitt av walking dead, helt okej serie, läskig om inte annat. måste ju ha något att titta på nu när jag sett klart alla säsonger av true blood.



hoppas att jag INTE drömmer mardrömmar om den här snyggingen. Har tvingat moses att sova i min säng (selim jobbar natt) så kan ju alltid krama hans fluffiga päls om inte annars.. hehe.

Good night world.

it dont mean a thing now

wohoo, måndagsstängningen är avklard, och jag lovar ingen kan vara gladare än jag :)

Imorgon är det jobbmöte vid 3 och sen jobbar jag 16-01. Chill ändå, för sen är jag ledig i 2 dagar igen.

Saknar min älskling, jobbigt att inte sova jämte varandra inatt (är i stugan!)


Hoppas jag får min lediga vecka beviljad över jul, får då ska vi fira nyår utomlands.. vart får ni veta lite senare..

nu ska jag prata med S lite, och sen sova..

GOD NATT

boring monday :(



Filmen igår var jättebra, jobbigt att vänta ett helt år bara för part 2. Som säkert kommer bli den bästa. Spännande slut på filmen iallafall, that's all i have to say.

idag så var det nypremiär för gymmet, var ju inte där på hela förra veckan. Blev kondition idag, 30 min på crosstrainern. Märks att man har blivit sjukt otränad nu, bara på så kort tid.. svettades typ som en gris fastän jag hade det på den lägsta nivån.. ;) hehe.


Nu har jag svidat om till jobbarkläder, och det är måndag idag vilket betyder att vi inte har nattstädarna idag :( fail. kommer bli en sjukt jobbig kväll med andra ord.. Ja, bortskämd man har blivit men det är fan jobbigt att stänga allt själv. Jaja, ska kila nu, måste släppa av syrran i stugan (hon ska på bio ikväll; breaking dawn). Hoppas denna kvällen går fort. Tänk på mig mellan 16-02 ;)

Hoppas alla andra har en bättre måndag än jag iallafall.

Toodles!!


väla

idag tutade jag och älskling mot helsingborg; väla närmare bestämt. Efter en liten felkörning kom vi äntligen fram och shit vad stort det har blivit. Vi traskade runt ett tag och gick i affärer. Köpte dock inte så mycket direkt, bara 2 ljuslyktor från Indiska och kanelkaffe, även det i från Indiska. Selim hittade två stycken vanliga långarmade tröjor på h&m. Var synd att de inte hade versacekollektionen där, hade gärnat spanat in den. Skinnjackan var ju too die for, men 2000 känns lite saftigt. Som "tur" är så är den redan slutsåld, var nära jag hade klickat hem den annars.

annars har kvällen spenderat med familjen Johansson. Vi åt en god middag och sen så spelade vi lite spel. Mamma vann dock som vanligt, det är där man fått sin brain ifrån ;)

Nu är jag hemma hos frida och myser, vi tänkte se den 3:e twilightfilmen för att friska upp våra minnen lite. Vi är i gott sällskap med chip och dipp! imorgon vankas det bio

Nej, nu blir det till att sätta på filmen och fortsätta ha en mysig lördagskväll!

vit chokladmousse


Denna supergoda efterrätten bjöd jag på ikväll :)

 2 dl Arla® vispgrädde
150 g vit choklad
1 ägg
1 dl Arla Köket Kesella® kvarg
färska bär, t ex hallon eller blåbär

Gör så här

Vispa grädden. Smält chokladen på svag värme i vattenbad så att den precis bara smälter. Vispa upp ägget och tillsätt chokladen under kraftig omrörning. Rör ner kvarg och sist grädden. Häll upp moussen i små glas. Låt glasen stå i kylen ca 1 tim. Toppa moussen med bär.




mysig helg

Ohh, jag har en kanonbra LEDIG helg dessutom! kan inte beskriva med ord hur skönt det är!! Dagen började helt underbart med en lååååång sovmorgon. Drömde många fina drömmar inatt så jag var väldigt utvilad när jag vaknade. Perfekt start på dagen. Sedan tutade jag iväg till Frida där jag blev bjuden på världens godaste chokladtårta samt blåbärste. Den var ljuvlig, tack så mycket gumman! Ni som läser måste checka in hennes blogg, hon gör världens finaste smycken. Fridaingvarsson.blogg.se


Eftermiddagen spenderades med slutet av säsong 4 av true blood. Suck! Ännu en serie som jag tittat färdigt på och det kommer inga nya förrens nästa sommar.. how will i survive? aja, får väl helt enkelt hitta en annan serie att titta på. Sofia rekommenderar walking dead, någon som sett den? Jag gillar ju vampyrer så kanske zombies duger det med!? ;)

Ikväll bjöd jag över ina på middag. Vi åt potatis i ugn, hamburgare med cheddarost, sallad, vitlöksbea samt vitlöksbröd. AWESOME! så gott var det. Vi tittade på bad teacher samtidigt som vi åt, den filmen rekommenderas för er som  inte sett den. Finns det något mysigare att kurra upp sig i soffan med god mat, tända ljus, en bra film samt sin pojkvän och bästa vän!? i dont think so!

Nu är jag ensam hemma.. satte på filmen "friends with benefits" som jag har i bakgrunden medans jag bloggar. Imorgon blir det tidig uppstigning för jag och selim ska åka till väla & ikea! Blir mys. Ska försöka hitta en del julklappar, lika bra att vara ute i god tid menar jag. Ev. utgång väntas också på lördagskvällen, får se vilket humör jag är på helt enkelt.

Och på söndag ska jag och Frida äntligen se breaking dawn. Så med andra ord kommer detta bli en kanonhelg!!


Hoppas alla får en trevlig helg!

ps. Jag saknar sats.. funderar på att börja igen.

monday 111114


idag har jag varit ledig, vaknade dock grymt sent eftersom jag jobbade natt igår.. var även fest i lördags med mina tjejkompisar ina och frida.. Först förkrök i stugan, en snabbis förbi bulls och sedan vidare till roberths.. fett lång kö dock men väl inne hade vi riktigt kul! Vidare till moon för att shake some ass.. efterfest hanns med också; rödtjut för vissa och sängen för vissa! haha.. iallafall överlag en riktigt bra kväll! Hoppas på fler sådana dock men eftersom magyar ska dra till åre nästa månad så blir det nog inte så :(

har tittat på true blood hela eftermiddagen, är inne på säsong 3 just nu. grymt bra är det.

annars ska jag inte göra något speciellt, har grymt ont i halsen och nacken så skippar nog gymmet idag. Gott att bara mysa runt här hemma..


Oh, vad jag vill ha denna lägenheten på bilderna i inlägget före. Det är lägenhetsvisning på tors, men jag jobbar då så ska tvinga mapa och selim för att kolla in den! Grymt fin är den, köket och badrummet är nyrenoverat och det bästa av allt är att den ligger i centrum. SÅ FIN! Kostar strax under miljonen, men det löser sig?!?!?!??! JAG vill ha den iallafall.. cross your fingers xxxx



this is how we roll





fina fina lägenhet















when i cook..







ikväll blir det ungersk kycklingpasta! Hoppas det är gott, första gången jag lagar denna rätten..


i loved and i lost




ya heard it here first!

sjukling..



fick gå hem tidigare från jobbet idag för att jag hade feber.. har kurerat med mig att ligga i soffan och tittat på true blood. Ska försöka ta mig till jobbet imorgon, vill inte missa det + gymet of course.. vi har kommit igång med det ganska bra. Har tränat i typ 1 1/2 månad och i snitt 3 gånger i veckan.. bra skit.


måste bestämma vad jag ska laga för kvällsmat idag, någon som har ett bra förslag?? är sugen på tagliatelle.

Han är bra!



Måste bara skryta lite om min kära pojkvän!

Han har bara bott i Sverige i 2 år men pratar redan flytande svenska, har ett bra jobb där han tjänar ca 10 000 kr mer än mig, är den mest omtänksamma och finaste pojkvännen som finns! Han är helt enkelt bäst. Är så glad att vi båda bor i Sverige nu och vår framtid ser ljus ut. Dessutom är han ju väldigt snygg minsann!!





RSS 2.0