Helenas supersmoothie!




Var sugen på något, så valde att göra en smoothie! Perfekt till frukost eller mellanmål :) Här kommer receptet och det räcker till 2 glas ungefär.


1.5 dl hallon
0.5 dl mjölk
Isbitar
2-3 msk proteinpulver med hallonsmak
2 tsk sukrin
1.5-2 dl turkisk/grekisk yoghurt

(Man kan även blanda i lite vispgrädde, bra för mättnadskänslan!). Jag använder mig av blå mjölk eftersom att jag inte gillar de andra så mycket. Men allra bäst är det att använda sig av röd eftersom att det har mindre kolhydrater. Samma sak med yoghurten, INGEN lightvariant!! Jag slängde i allt i mixern, hällde upp det i ett glas och toppade med lite pumpakärnor (bra fett i dem!) Jättegott! Kanonbra att blanda i proteinpulver också, man blir mätt av det. Som tur är hade jag hallonsmak hemma.. men naturell eller vaniljproteinpulver går också bra. Se bara upp så att proteinpulvret inte innehåller så mycket kolhydrater, finns nämligen vissa sorter som gör det.






Går att variera till tusen beroende på vilka bär man tar :) Om man som jag älskar choklad så kan man skippa bären och ta kakao och chokladproteinpulver, men då går man miste om vitaminerna som finns i bären.. Kakao innehåller förövrigt inte så mycket kolhydrater.. Men kanske inte kan kalla det smoothie då, blir mer som en chokladmilkshake.. GOTT! :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0