vila i frid


idag är jag ledsen. jätteledsen.

min mormor har gått bort idag. även om det var 'väntat' , då hon har varit sjuk länge och blivit sämre de senaste veckorna, men ändå är jag inte mindre ledsen för det, allt känns väldigt... ofattbart.

jag och min mormor har alltid haft en väldigt bra relation, hon var alltid min favorit; min snälla, underbara, omtänksamma mormor. 2 år sedan så fick hon cancer i magen. hon opererades och fick cellgifter, men cancern spred sig till andra delar av kroppen och hon mådde väldigt, väldigt dåligt av cellgifterna. de senaste månaderna har allting gått utför och hon har bara blivit sämre och sämre. jag är dock väldigt glad att jag har träffat henne så mycket som jag har gjort den senaste tiden. jag träffade henne senast igår, och vi skulle åkt och hälsat på henne idag också, men 12.15 somnade hon in. Min mamma var med henne och jag är väldigt glad att hon inte fick ligga länge och lida och må dåligt. Mamma kom och hämtade mig en timma senare och jag fick se henne en sista gång. Personalen på patrikshill hade gjort henne så fin, tänt ljus i rummet och lagt en tuplan på hennes kropp. Hon såg väldigt fridfull ut, och på ett sätt så kändes det som en lättnad att hon äntligen fått frid.

idag är iallafall en sorgsen dag för mig och min familj, en underbar människa har lämnat oss idag. jag tänker hålla fast vid alla fina minnen jag har fått tillsammans med min mormor och jag kommer aldrig, aldrig att glömma henne.

vila i frid mormor.

Kommentarer
Postat av: frida

fint du har fått ihop det min vän, jag blir helt tårögd, men som jag sa, jag kan närsom. hör av dig när du är hemma så blir det jättebra! jag saknar dig också, det vet du! <3

2011-03-20 @ 11:18:48
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0