inbrott



inatt har vi haft inbrott i stugan. det hände någongång mellan halv 12 och 3 typ. det var min syster och hennes vänner som kom hem först och upptäckte att dörrarna var olåsta trots att vi låste innan vi gick hemifrån. dessutom är en bit av dörren "avskavd", för att det försökte bryta upp låset. väldigt obehagligt måste jag säga!! de hann inte ta något, sosso o hennes vänner kom antagligen hem och de flydde, för vi blev bara av med en ipod. men det är iallafall polisanmält, men det är väldigt obehagligt iallafall. kommer ju inte vilja sova där själv längre iallafall, antagligen får man väl inte inbrott två gånger, men ändå!


igår åkte vi ialafall till ikea och väla. jag hittade en jättefin vit byrå med en glasskiva som jag vill köpa. hade varit perfekt till nya sovrummret. fanns en massa fina grejjer, men köpte ingenting. men någon form av skoförvaring behöver inhandlas, matbord, spegel, byrån :) och så skulle jag vilja köpa en klädstång. jag och selim kommer få dela på en garderob, visst, den är väldigt stor men ändå! har för många kläder

sedan gick vi åt lunch, jag och syrran åt kinamat som vanligt när vi är där och selim åt kyckling med potatis. efter maten var vi definitivt redo för lite shopping, men köpte faktiskt inte så överdrivet mycket. Jag köpte iallafall ett underklädessett och 2 böcker. selim köpte en tröja på h&m... det var nog det tror jag! men vi hade iallafall en trevlig dag!

på kvällen så kom sofias vänner över och det blev lite förfestande. men är ganska trött på halmstads uteliv alltså (iallafall på vintern). var iallafall på tre hjärtan och sen en sväng på corner. var väl ok, men regnet öste ner och jag ville bara hem. kvällen avslutades iallafall med lite välbehövlig donkenmat.


idag har jag ínte gjort så mycket, är hemma i hylte nu. har tittat på film med mamma och sosso och kollat på gossip girl.. kan man ju inte missa! börjar jobba aptidigt imorgon så kanske dags att ta en dusch, fixa lite för imorgon och sen gå och lägga mig!?









Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0