100317

idag sov jag ut, Selim vaknade av sig själv och gick till skolan utan att väcka mig! :) han visste att jag behövde sova ut, och det var så skönt att bara ligga kvar i sängen och sova istället för att vakna av den där förbannande alarmklockan! Klockan 10 var jag iallafall utsövd, jag och mamma gick en runda i skogen med hundarna och sen åkte vi och vägde oss samt köpte lite nya herballifeprodukter. Mamma köpte ett chokladpulver och jag köpte ett pulver med smaken "cookies and cream" + att vi köpte varsin ask med choklad/jordnöts proteinbarer.

Mamma har förövrigt gått ner hela 5.3 kg på 3 veckor, inte illa! jag hade inte gått ner lika mycket (2.5 kg) men ändå hyffsat bra med tanke på att jag inte följt det så strikt, har ju slinkit ner någon godisbit då & då och dessutom var jag ute i lördags. Men på måndag drar jag igång igen och jag ska försöka hålla dieten liiite bättre med 2 shaker per dag + vanlig mat på kvällen och 2 mellanmål. I dagsläget så dricker jag en shake om dagen (på morgonen), passar mig perfekt då jag inte "hinner" äta frukost. Så då tar jag det istället och dricker i bilen påväg in till jobbet. Man blir faktiskt MÄTT, och det smakar gott, men det klart att vanlig, nyttig mat är det bästa. Nog om mitt dietsnack iallafall!

Sen åkte jag och mamma och hämtade Selim från skolan och vi handlade lite mat. köpte 2 tidningar som jag satt och läste tillsammans med min goda chailatte. Det är verkligen vardagslyx för mig, en nyinköpt tidning som jag sitter och läser i lugn och ro :) haha töntigt, men sant!

Blev även en promenad med hundarna på eftermiddagen, skönt att komma ut lite även om det (tyvärr) inte varit lika soligt och fint väder som det var tidigare i veckan.

Ikväll har vi ätit tacos med guacamole, majs, riven ost och en massa goda grönsaker. Snart rullar jag fram, men tacos är verkligen sååå gott. man kan typ inte sluta käka.

annars har det inte hänt så mycket direkt, fick tummen ur my ass och betalade lite räkningar som legat och skräpat samt skickat in en sån här polisrapport som man behöver för att vikariera på dagis. Så nu slipper jag tänka på det. Bokade dessutom Selims finlandsresa, han åkter nästa vecka på tisdagen och blir borta en vecka. Han ska hälsa på en av sina bästa vänner som bor där med fru och barn sen 4 år tillbaka. Det blir nog kul, han har inte träffat honom sedan september förra året när vi var nere i Alanya sist!


nu ska jag gå ut i köket och göra en chailatte till mig själv, och sen blir det nog att titta på "luftslottet som sprängdes" har fortfararande inte sett den även om vi har haft den hemma sen en månad tillbaka...

nu ska jag kila, jobb + möte väntar imorgon!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0