väla

idag vaknade jag vid 10.. försökte väcka Selim men det var ju ett projekt i sig, så jag satte mig vid datorn en liten stund och läste bloggar.. Någon timma senare vaknade Selim och vi bestämde att vi skulle dra in till stan - men sen fick jag idén att åka till väla istället. Sagt och gjort, 20 min senare var vi på väg mot Helsingborg. Syrran följde också med. Blev en snabbis på systemet först; köpte en bag in box med vitt vin och några Efes till Selim. Knappa timmen senare var vi framme. Det första vi gjorde när vi kom dit var att käka lite lunch. Jag och Sosso åt kinamat (som vanligt) och Selim åt kyckling, pommes och vitlökssås. Efter det hade vi återfått vår energi och shoppandet kunde börja! Efter 3 timmar (och en tunnare plånbok) var vi ganska färdiga och åkte hem igen!

men hittade en del fynd idag iallafall, vi köpte en present till selims syster (ett par kilklackar) och en klänning till hans kusin. Jag köpte smink (det jag skrev igår + mascara, hårspray och shinespray i "reseformat") köpte även en resefön och en sololja med solskyddsfaktor 8. Selim köpte ett vit linne till sig själv och ytterligare 2 stycken till idris. Jeans och 3 t-shirtar fick följa med hem från mq också.. Jag köpte dessutom massa accessoarer från h&m så nu är jag så gott som "färdigshoppat" (eller.. har ju inte så mycket val hehe..)

Känns ändå otroligt skönt att ha fixat det mesta inför resan nu, så slipper jag tänka på det sen. Har ju inte så överdrivet många lediga dagar kvar innan semestern och när jag jobbar hinner jag ju inte direkt ränna på stan. Däremot så måste jag köpa ett par böcker så att jag har något att läsa på stranden.. annars blir ju alldeles för uttråkad ;)

Jag ska lägga mig och vila en liten stund och läsa lite tidningar, sen ikväll blir det ut på stan och härja!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0