breaking news

Har två jättehärliga nyheter som jag vill dela med mig av!

1. Selim har fått sin militärtjänst uppskjuten till oktober 2012.
2. Vi ska åka till Turkiet i augusti!



Igår var vi nämligen på turkiska ambassaden i Stockholm. Vi åkte hemifrån redan kvart i fem. Vi stannade ett par gånger på vägen, men vi var framme runt 10.30 tiden! Det tog bara ca 20 min, sen var det fixat och klart! Nästa gång vi förlänger det så behöver vi inte åka dit och göra det personligen, det var tydligen bara första gången man behövde det. På hemvägen stannade vi i Gränna och köpte en massa polkagrisar!! 12 timmar lång resa men det var sååå värt det, när Selim äntligen fått "förlängningspappret"! Känns oerhört lättande måste jag säga.

Frida kom hem till mig igår efter sthlm, vi käkade tacos och pratade. Dessutom bokade vi ju resan till turkiet!
Jag och Frida kommer åka tillsammans 27 augusti, och selim kommer åka ner redan den 8 augusti.. LÄNGTAR ♥

Har inte bokat några hembiljetter ännu, men troligtvis kommer jag stanna i 3 veckor. Selims kusin ska gifta sig den 17 september så vi är iallafall kvar tills dess =) Ska bli så underbart att åka ner igen, kan inte fatta att jag inte varit i turkiet på nästan 1 år!




Ska äta lite kvällsmat nu! =) Ledig helg är på ingång, wohooo!


Kommentarer
Postat av: Anna

Åh så härligt för er! Kan inte förstå hur bra det måste kännas! Stort grattis! :)

Kram

2010-07-30 @ 07:48:14
URL: http://rosahibiskus.blogg.se/
Postat av: Helena

Tack så jättemycket! =) känns helt ofattbart & underbart..

2010-07-30 @ 20:00:58
URL: http://helenajohansson.webblogg.se/
Postat av: adem

hej-merhaba

cok cok guzel-jätte bra blogg

och....

turkiye cok guzeldir

[email protected]

2011-09-18 @ 17:30:32
URL: http://zeytinada.com

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0