challenge

magyar tvingar mig att göra en lista (okej, jag blev snarare "utmanad" men jag gillar listor =)

1 - Hur länge har du bloggat?

sen december 2006

2 - Hur såg din bild av bloggar och bloggare ut en månad innan du själv började blogga?

jag kommer ihåg att jag läste bloggar ett bra tag innan jag själv skaffade mig en egen (detta är i och för sig inte min första; den första hade jag redan 2005, dock så uppdaterade jag inte så mycket på "den tiden" om man säger så. Då brukade jag läsa typ englas, legally blonde, blondinbella och några mindre okända bloggar.. dock ingen av mina vänner, för ingen hade börjat blogga då..


3 - Vilken var den första blogg du förälskade dig i?

har följt blondinbellas längst tror jag



4 - Hur känner du inför dina första blogginlägg, när du såhär i efterhand läser dem?

Som ina sa innan så var vi lite crazy, vi skrev upp alla våra grova (!!) och snuskiga skämt, haha.. känns konstigt att läsa dem nu, i och för sig är det väl lite vår humör, halvt skruvad sådär, men nu kanske jag inte skulle lägga upp alla såna på bloggen.. mognat till?! haha.. Kommer dessutom ihåg våra 100 nyårslöften vi hade, vilka tider

5 - Hur många bloggar återvänder du till regelbundet som läsare?

jag läser nog ett 50-tal om inte mer :S lyckas alltid hitta nya, det är bra, lite omväxling & ibland så tröttnar man ju på vissa bloggar..

6 - Av de bloggar du läser, hur många procent är dagboksbloggar och hur många är ämnesbloggar (t ex teknikbloggar, modebloggar, politiska bloggar)?

de flesta bloggar som jag läser är främst dagboksbloggar, kan vara personer som jag känner/känner till och så läser jag om sånt som intresserar mig som typ resor (läs: Alanya) så de flesta som skriver om det följer jag ju självklart.. Sen blir det ju att man följer de lite större bloggarna, mest av ren vana tror jag.. Dagboksbloggar är roligare :)

7 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt olik dig, vars blogg du tycker om.

får nog säga som magyar; blondinbella.. alla kan nog hennes länk by now..


8 - Nämn en bloggare (obs: länka) som verkar väldigt lik dig, vars blogg du tycker om.

MAGYAR :D vi har samma humor & gillar samma sakor, dessutom tänker vi och tycker lika om det mesta.. det är skönt att man har en vän som man vet att man alltid får medhåll av om man vill whina över något/någon ;)

krisztinatofalvi.blogg.se

9 - Vad tycker dina närmaste om att du bloggar?

Jag vet att mamma läser, "kom" på henne senast idag, haha.. sen så tror jag att min pappa och syrra läser och tittar in lite då & då.. de tänker nog inte så mycket om det, men jag tror att de tycker det är roligt att läsa även om de typ vet det mesta som jag bloggar om ändå!

10 - Tycker folk som känner dig att du är dig själv i din blogg?

jag vet inte faktiskt om min blogg speglar MIG själv som jag är IRL till 100 %, men antar att jag inte är helt olik i och med att det är jag som skriver, hehe..


11 - Har du hittat en fungerande gräns för hur privat du vill vara i din blogg, eller tänjs den gränsen hela tiden?

ibland så skulle det vara roligt att skriva ännu mer vad jag tycker & tänker, men sen så tycker jag att en blogg ska vara lite lättsam också.. men ska bättra mig för det är också roligt att läsa en blogg är lite mer personlig..

12 - Nämn några saker som du aldrig bloggar om, och varför.

om jag har bråkat med någon, om jag är ledsen över något så brukar jag oftast inte ta upp det heller, inte heller anledningen.. typ såna grejjer.

13 - I vilken utsträckning bloggar du för att få bekräftelse, tror du?

alltså, i och med att ingen jävel kommenterar och im still going strong (haha) så bloggar jag för mig själv och även för min vän magyar för hon gillar MAJ & min blogg


14 - Tror du att man kan lära känna en person genom att läsa hennes/hans blogg?

Jag vet inte faktiskt. Oftast när man bloggar så försöker man ju såklart ta fram sina bästa sidor, och kanske försöker framstå bättre än man kanske egentligen är.. men sure, till viss del.

15 - Har du träffat folk IRL (in real life) efter att ha fått kontakt med dem via bloggen?

jag har träffat/stött på en del människor, typ i alanya, efter att jag följt deras blogg


16 - Tror du att det kan vara skadligt för vissa personer att blogga?

ja. alltså, vissa brudar som lägger ut bilder på deras ass eller boobs.. okeeeeeeej?



17 - Har du någonsin blivit sårad av någonting som skrivits till/om dig i kommentarer eller i andra bloggar?

neee, snarare road.. i och för sig så får jag typ aldrig några anonyma/elaka kommentarer.. en gång var det en brud som jag inte ens kände som skrev om mig i hennes blogg (alanyadrama haha), men det visar ju i och för sig mer hur patetisk hon var.. Tycker det är komiskt att folk ens orkar bry sig


18 - Har du själv skrivit saker du ångrar i din egen eller andras bloggar?

jag ångrar inget, varför ska man göra det.. det var en sak jag kanske skrev DÅ som jag kanske tyckte DÅ, även om jag inte tycker likadant nu så behöver man inte ångra sig, det har ju redan hänt ändå.. what to do about it now :)


19 - Hur ser bloggandets nackdelar ut, för dig?


vissa vågar ju käfta mer bakom skärmen än i verkligheten, allt de du skriver i din blogg ska du ju kunna stå för även IRL.. tror inte alla tänker på det..


20 - Tror du att du fortfarande bloggar om två år?

säkerligen

21 - Nämn 5 bloggare som du vill ska svara på enkäten.

alla som är villiga


Kommentarer
Postat av: magyar

gooood u did it. Eloge a la moi!

2010-01-20 @ 16:04:47
URL: http://krisztinatofalvi.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0