Some pics from Alanya September 2009




Lite bardans, ja why not? Själv försöker jag mig hålla nere på MARKEN, främst för att jag inte ska trilla ner & slå halvt ihjäl mig (de enda gångerna jag varit ute på baren var på latino i maj, men då var jag ju där med cikcilligänget så då var det ju ett måste) Är ju inte den smidigaste och med min balans kanske inte är den bästa efter one too many tequila shots som man säger (eller säger man ens så? haha whatever) iallafall TACKA vet jag buren på Havana, eller vad säger du magyar ;) Kort efter denna bilden togs så blev det male stripshow, tror jag behåller dem bilderna för mig själv, haha. Eller de kanske var efteråt på Janus...? Detta var iallafall en sjukt kul kväll, som de flesta andra i Alanya ♥





CAY - no words needed, eller vad sägs? tack mamma för att du köpte hem cay, caykanna och cayglas. Som sagt cay, cay, CAY. haha. Jag hade ju ca 5 hål efter förra sommaren och det var för att jag jämt drack cay med påtok för mycket socker i. Men det var det värt :)




En dag var vi i Dimcay tillsammans med Marthe och Idris. Har bara varit där en gång innan men det var för jättejättelänge sen (2004 om jag inte minns fel) så det kändes som första gången. Vattnet var verkligen ISKALLT, men alla badade ändå. Vi åkte rutschkana och alla hoppade från blåa bron som man ser i bakgrunden på bilden. Eller JA, alla utom en. Guess who!? Det fick han dock höra, trust me! ;) Det var supertrevligt där, förstår inte varför vi inte åkt dit tidigare. Det var verkligen svalkande & jättegod mat också.


Okej, nu tänker ni säkert att jag lagt ut en bild på mitt ass men så är självklart inte fallet. Finns även en liten historia kring denna bilden. Vi var ett gäng på typ 10 pers som åkte till summergarden efter 3. Det beställdes in en flaska med vodka plus en massa redbull. Ganska onödigt då de allra flesta var rätt så tipsy redan! Tror detta var första gången vi var på summergarden, men absolut inte sista :) Iallafall, jag satt i min egna lilla värld och drack min drink & lyssnade på musiken och sedan hör jag att waitern säger mitt namn och något mer. Jag fattar inte ett skit och fråga han hur han vet vad jag heter.. Sedan hör jag dj:n säga mitt namn. Fattar fortfarande nada. Sen kommer waitern igen med en flaska champagne. De hade tydligen sagt Happy birthday HELENA men jag satt som sagt i min egna lilla värld (magyar fattar). Smarto Jian... Detta var nämligen natten till min födelsedag som vi skulle fira dagen efter så jag klickade inte riktigt.. får skylla på för många vodka redbull. Jag vet inte egentligen vad det är med turkar & födelsedagar, förra födelsedagen fick jag en halv tårta upptryckt i facet och nu sisådär några deciliter champagne i håret... Jag såg ut som en dränkt katt mer eller mindre, men jag hade kul ändå...
Det hade även dessa killar.......... (se bild)



Är det inte kärlek så säg :D haha.. Den kvällen var ett evigt puss&kram kalas, tror t o m att cemal och Selim pussades på munnen.. Selim hade hävdat att han trodde att det var jag. Haha, hur fan ska man tolka det?


Det blev såklart frukost a la turkstyle på morgonen! Detta kääääänns väldigt långt borta dock, själva tanken att sitta ute och äta frukost på balkongen liksom.. kan inte ens gå utanför dörren utan att frysa asset av mig :( nollgradigt här just nu, fifan.


Jag brer en macka (tror jag) medans Selim smygfotar mig..






Idris & Marthe på Queens. Här spenderade vi mååååånga kvällar innan vi gick vidare till de större nightclubsen. Queens är och kommer nog alltid förbli ett favoritställe. Många minnen härifrån. Firade både min 19 och 20 årsdag här. På min 20 års dag, 2 sep, så blev det först middag på crazy horse (galet goda burritos) och sedan vidare till queens för tårta & redbull vodka (den kombinationen är inte så god som man tror) och avslutades senare på Havana. Men vi var ett trevligt gäng iallafall. Jag fick följa med och välja ut min egen tårta (tog en rosa såklart) och sen när de kom ut med tårtan så var den brun!? eh okej. Får nog aldrig veta vad som hände med min söta rosa tårta. Fast den med choklad var säkert minst lika god!





Älskling posar som vanligt när vi var i dimcay



the view




Utsikten från Selims balkong. Helt amazing. Saknar det så mycket. Att vakna på morgonen, gå & sätta sig på balkongen och tända en cigg och med denna utsikten. MISS IT som sagt!




Selim och servitören på Comca (som jag tyvärr inte minns namnet på). Här har vi spenderat mååååååååånga kvällar, såväl på sommarn som på vinter. Dock tror jag att jag förätit mig på deras tavuk corba, men jag älskar comca ändå!

Så det var en del bilder, tog inte så jättemånga bilder. Men det var iallafall 12 helt underbara dagar! Känns grymt konstigt att inte åka dit i vinter igen, har ju ändå varit där både vintern/våren 2007 & 2008. Även om det är väldigt dött där då om man jämför med sommaren alltså, så är det väldigt lugnt & skönt.


Oj, jag skulle visst gå och lägga mig för lääääääääääääänge sedan. Klockan ringer om ca 6 timmar och jag är ju SÅ morgonpigg också ;)


Natti



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0