Release me

Har kommit på att jag inte skrivit så mycket om vad som hittades på i Alanya så får la ta ett litet kort inlägg om det!
Var ju där mellan 28 december och 18 januari för er som missat det. Jag tyckte att det var KALLT (men är ju som sagt van vid att det är helt olidligt varmt därnere även om jag varit där i november, januari och mars innan) men temp. låg väl runt 10-15 grader på dagen, sol ibland och sen lite kallare på kvällen. Selim klagade hela tiden på att det är ju helt omöjligt att du är från Sverige och yada yada, men det var KALLT! (dock så får jag väl äta upp det nu, när det verkligen är KALLT här hemma) Men vissa dagar var iallafall riktigt soliga och fina!

Nyårsafton
Spenderades först tillsammans med Selim och hans familj och släkt (typ x antal uncles och aunts och kusiner). Spelade kortspel med pengar och käkade nötter, sigara börek och annat snacks. Sen vid halv 12 tiden tog vi moppen till Bellman (kallt!!!!) och mötte upp Idris och Fatih. Alla drack long iceland utom Fatih.Kom genast och tänka på förra året när VISSA (haha) fick i sig lite för mycket av det "goda". Ja, herregyyd. Men det är en helt annan historia! Det var iallafall fullt med folk på Bellman och fyrverkerier vid 12 slaget! Ett lyckat nyår även om vi gick hem ganska "tidigt" för att det var så kallt.

Vi har även varit på Alanyum (shoppingcenter), bowlat (Selim vann med typ 100 poäng mer än mig), ridit (Selim och Idris kompis uncle har hästar utanför Kestel), spelat backgammon och yatzy x antal gånger +, varit på väg upp till castlet när det började SPÖREGNA, men jag körde ju min muslim style (sjalen över huvudet) haha, varit på "the bet place" (park billard) och "the toastplace" (balikcilar), comca osv osv osv

Har säkert missat en del men sammanfattningsvis så var det så här vi spenderade dagarna. Gick ju bara ut en gång, men brukar vara ganska så folktomt även om vissa ställen har öppet. Jaja, nog om det.



VARFÖR KAN JAG INTE LÄSA BLOGGAR?


När jag går in på magyars så står det "bad gateway"

JAHAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAAA


Snart helg iallafall (seeeeeeeeeeeeeeer framemot)




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0