Saknar turkisk mat!

Sitter och knaprar på inlagda babygurkor som jag doppar i turkisk yoghurt. Fan vad gott det är! Kommer och tänka på den turkiska maten som jag saknar såå mycket. Har ju till och med köpt en turkisk kokbok, men har inte "hunnit" laga någonting därifrån. Men det ska jag ta tag i.. Hoppas att Selims pappa kan lära mig laga lite mera turkisk mat (Selim har ju TYVÄRR inte ärvt den förmågan haha). Det jag främst vill lära mig är det speciella turkiska riset! Är så trött på vårt svenska torra ris, bläää!

Mat som jag saknar

- yalancı su böreği (Selims anne gör jättegoda!)
- Tavuk Corba.. från Comca såklart. Where else liksom..
- Husses kebabrulle (Ja, även om jag & magyar har klämt i oss X antal sådana i vår livstid så är det gott)
- Iskender Kebab
- çiğ köfte tillsammans med salladsblad och citronsaft. Idris brukade alltid ta hem sådana till oss sommaren 2008 som hans mamma lagat. Supergott. Ska nog be om receptet så kan jag ju få det när han kommer hit.

osv.osv.osv :)





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0