i [Love] monday

Jaaaaa, jag har verkligen börjat uppskatta måndagar, man får en nystart på veckan och dessutom är jag oftast ledig på måndagar! :)

IDAG vaknade jag och Selim vid kvart i nio, sedan körde jag honom till skolan. Sen kom mitt eviga dilemma; ska jag vara duktig och vara uppe nu (nu när jag ändå vaknat) eller ska jag krypa ner i sängen och sova till 12 tills hans skola är slut? Det blev det sistnämnda alternativet och jag måste säga att det var sååååååå skönt. Nu är jag så utvilad och utsövd som man bara kan vara och det känns helt underbart faktiskt!

Idag ska jag ta och storstäda lite (det känns som att jag gör det jämt, men det blir ju stökigt igen lika fort!?). Jag har faktiskt börjat uppskatta att städa och röjja här hemma, tycker om när det är rent och fint.. klarar inte vara på stökiga platser längre. Vuxenpoäng?

Denna veckan ska iallafall gå i JULENS tecken.. Jag ska köpa klart alla julklappar (antagligen på torsdag) och sen så vill jag gärna julbaka.. Dock är problemet VAD man ska göra, det finns ju hur många bakverk/godis som helst.. Ska nog ta och komma på något bra! Det får nog bli imorgon iallafall (då jag också är ledig :D) Jag har iallafall hittat en jättegod "Julcheesecake" som jag ska provbaka, för den hade varit perfekt att ha på julafton. Den Själva pajskalet innehåller pepparkakor istället för digestivekex och sen fyllningen är med philadelphiaost, vit och mörkchoklad.. Jaaa, ni hör ju hur god den låter!

Igår bokade jag lite bussbiljetter också; nu är det bokat och klart att Idris kommer. Han kommer att komma till Halmstad runt 5 tiden på julaftoneftermiddag. Selim åker till Tyskland den 17 december och stannar där till julafton; hans pappa och hans fru + Selim då kommer att ta bilen från Tyskland hit och de kommer också komma på julaftonseftermiddag :) Kommer bli en mysig jul! Och just därför är det bra att ha massa julgodis/bakverk fixat för det kommer säkert uppskattas! Vill att det ska bli en typisk svensk jul med massa pynt, mat, godis, julgran och hela köret :) Eftersom att det är Selims första "riktiga" jul vill jag att den ska bli speciell ofc!

Nu ska jag gå och sätta igång med städningen (ska nog kolla på lite Oprah först, love her!) och sedan blir det lite mer julpyntning. Borde verkligen ta tag och sprejja mitt fönster te x... Kommer bli hur snyggt som helst!!


Kommentarer
Postat av: frida

gud va du anstränger dig inför selims första jul, de låter helt underbart! <3

2009-12-07 @ 16:08:56
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0