Heldag med min man & min magyar!

Jag har dock gått och blivit helt sjukt förkyld, näsan rinner som aldrig förr och jag har så sjukligt ont i mina lungor alltså.. Mycket irri måste jag säga! Hoppas jag är frisk snart, jag kurerar mig med näspray, panodil och esperitox..
Igår jobbade jag 10-19, måste säga att det gick sjukt fort igår, och roligt hade vi.. Skönt när man jobbar med goa människor på jobbet, då blir allt mycket lättare.

Idag har jag varit ledig och det myyyyyycket efterlängtade besöket på väla/ikea var det som skulle uppta hela min dag :) Jag och Selim vaknade tidigt, och sen åkte vi och hämtade magyar. Tog bara dryga timmen och köra, dock körde JAG fel, körde liiiiiiite för långt om man säger så (till landskrona) men det var bara till att vända igen och köra tillbaka en bit ;) Efter vägbeskrivning från pappa så anlände vi äntligen till vårt shoppingparadis! Eftersom ingen hade ätit frukost och klockan var närmare halv 12 när vi kom fram så käkade vi först.. Alla 3 åt på olika ställen; ina käkade på donken (bra där magyis, de gillar vi!!), Selim åt kyckling och jag åt thaimat.. Sjukligt gott var det måste jag säga! Sen var vi alla mätta & glada och redo att börja shoppa!! Jag skojar inte om jag säger att vi var inne i NÄSTAN alla affärer, men det är så det ska vara! Nu har jag nästan köpt färdigt alla julklapparna, känns mycket skönt måste jag säga. Både jag, Selim och Magyar hittade mycket fina saker! Nu är man dock lite (okej, mycket) fattigare, men det känns bra att ha det mesta fixat iallafall!

idag åt jag förresten en jääääääääättegod fika, nämligen pepparkaksmuffins & pepparkakslatte ( i know, jag älskar jul (aka pepparkaka höhö). Var skönt att vila upp våra fötter där emellan allt springande i affärerna!

Sedan hann vi även med en liten snabbis inne på IKEA, jag kollade på min (okej, vår) ljuvliga dubbelsäng som jag vill haffa, en som jobbade på ikea hjälpte mig att räkna ut vad allt skulle kosta (sängstomme, huvudgavel, madrasser osv) så nu vet jag det iallafall. Dock blir nog inte ett köp innan jul iallafall. Får ta det i början av nästa år. Dessutom fick vi provligga i sängarna, sååååååå mjuka och sköna.. Mjau!

Jag och min älskling har suttit och myst framför tv:n nu, har käkat chiliostbågar och druckit cola framför shanghai nights! Nu börjar min hals värka igen, tror jag ska göra mig en kopp te med lite honung i för den ska jag nana! Upp tidigt imorgon och sen blir det jobb hela dagen lång!!


GOD NATT!

Kommentarer
Postat av: frida

låter som en toppen dag <3

2009-12-11 @ 10:24:49
URL: http://fridaingvarsson.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0