Grattis Sosso 17 år

Idag fyller min kæra syster 17 år! Ringde precis och grattade henne, nu ær det bara ett år kvar tills 18! Jag kommer ju inte se henne førrens juni 2009, eftersom att jag ær i Turkiet och sen i børjan av augusti åker hon till USA før att gå ett high school år dær! We are growinK up..  Føljande scenarier har utspelat sig dessa dagar...

Scenario 1.. Selim och Idris ska gå och køka mat (frukost) Vad kommer de hem med!?
* Nøtter med honung i (its good for your "energy")
* Nutella (okej, jag har i och før sig redan ætit upp halva burken men ÆNDÅ!)
* Liten Tekokare (vi får inte glømma att vi har med turkar att gøra - cay cay cay CAY)
* Mjølk ( okej denna kan jag førstå)
* Några turkiska korvar
* Oliver
* Ægg

VAD DE INTE KØPTE!
*Brød
* Någn typ av frukostmat som de var meningen att de skulle køpa (okej ægg men ændå!)
Allt detta gick på 90 lira!

Nær vi var och handlade på Migros igår så køpte vi:
BRØD (två sorter)
Mjølk
yoghurt
flingor
læsk
vatten
cola
æggkoppar
salt
peppar
championer
gurka
tomat
choklad
chips
spagetti
tomatpure
krossade tomater
plastfolie
plastpåsar
persikor
iste
duschcreme + tillhørande svamp
deo

ja this was about it..och på något konstigt vænster lyckades de køpa før 3 lira mer æn oss
SLUTSATS: turkarna ska INTE få storhandla en enda gång till
SLUTSATS 2: Nær deras løn kommer så hamna den hos deras flickvænner, tack!!


Idag ær det nog værmerekord, ca 44 grader i skuggan och typ 1583 i solen.. jag har stannat i "skuggan" det vill sæga inomhus.. ge mig some air condition  pls! (vet att ina kommer mørda mig nær hon læser att jag klagar, haha!)
Idag blir det iallafall utgång.. på idris initativ før en gångs skull.. hur ofta hænder det liksom?! blir la antagligen Havana som vanligt! Innan dess ska jag och Marthe gå till vår boss och hæmta våra pengar..
Imorgon ær båda turkarna lediga så då ska vi åka till dimcay.. kolla på turkiska/kurdiska fiskar (internt!) ska bli trevligt =)

snart kommer min magyar hit och det ska bli så KUL! Och dbehøver inte oroa dig øver att jag ær brun
1. turkiska tjejen skrubbade bort all min FÆRG (all min hud)
2. Jag har inte varit på beachen på typ en vecka!

Jag skulle vilja se sex and the city filmen men tvivlar starkt på att de visar den hær i alanya xD

See y'all soon again!

Love from turkish housewive!

Kommentarer
Postat av: ina så klart ;)

Älskar att du äntligen uppdateraar :D:D

2008-06-23 @ 01:40:43

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0