Energilös

Jag är så trött att jag snart somnar vid tangentbordet(kommer jag vakna upp med "enter" intryckt i pannan?". Jag har ingen energi, jag är "gammal!" Stört, jag är så energilös hela tiden och det suger. Jag tror det är för att det har varit en låååång vinter och då blir jag så här seg. Vad vi alla behöver är vår och sommar. Solljus.
Så nästa vecka utnämner jag till energiveckan.

Det betyder
-  ingen skräpmat eller socker
- vara ute i solljuset och ta långa promenader
- hålla sig ifrån datorn och delvis teven (max en timma per dag). Då är det mycket mer stimulerande att läsa!
- Sova i minst 8 timmar, ja det går!
-  träna och svettas ut tröttheten :) Nu snackar vi om något svettigt a la jogging/spinning!
- Äta mycket frukt och grönt
- Umgås med nära och kära ÄNNU mer.
- Minst två liter vatten per dag

Så de som känner sig manade, gör detta nu :)
Jag ska definitivt satsa på detta, man mår så mycket bättre om man får ordentligt med sömn och äter nyttigt.

156161-103156161-102156161-101


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0