Tisdag

Idag lagade jag mat.. igen. Gör det rätt ofta nu förtiden, tycker det är roligt att testa på nya maträtter! Är det någonting jag är rätt bra på det är att komma på "egna" rätter. Det är så roligt, och hittils har det inte blivit misslyckats iallafall! Idag lagade jag iallafall currykyckling med bulgur, hittade receptet på arla.se och gjorde bara om det lite.

För fyra pers

Strimla fyra kycklingfiléer och salta och peppra dem. Stek i smör och blanda sedan ner två stycken grovhackade röda paprikor. Tillsätt 2 dl lätt creame fraiche ( jag tog en liten skvätt vatten också) och 4 tsk curry. Man kan givetvis ta mer om man gillar curry, vilket jag gör =) Låt det småkoka lite, så att kycklingen blir helt genomstekt. Strö över cashewnötter ( i receptet stod det russin eller/och jorcnötter, men cashew är så mycket godare!). Serveras med ris eller bulgur. Och sallad såklart!

Imorgon är det en av mina favoritdagar, nämligen onsdagar! Kommer bli en hectic day bara. Jobba 7-16, sen skynda hem och ta bussen in till stan halv fem för att träna på sats klockan sex. Men är hemma igen vid halv nio, perfekt tv kväll då ju! JAG HATAR NÄR DET INTE GÅR NÅGOT BRA PÅ TV:N. Nej, då är onsdagar heaven!

/helena


Och idag fyller Tina 18 långa år =D grattis gums!!

156161-156 Tina gömmer sig (A)


Kommentarer
Postat av: Alliis ;D

Grattis Tina <3

2007-06-27 @ 11:23:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0