Junihelgen


156161-199



Fredag 1 juni!


Detta kommer bli ett långt inlägg ( vem kommer att orka läsa igenom allt..?) Men nu jag förvarnat er iallafall! Fredagen så var det packning som gällde. Okej, det var inte till Alanya det bar av denna gången, men en helg i Halmstad skulle det bli. Nämligen i stugan på Strandhaga (stugområdet mittemot miniland). Fredagen började bra, övningskörde in till stan. Med mig hade jag mamma och ina och en hel del packning. Vi hade en sån perfekt timing, vi behövde inte ens vänta på Kristi (bara några minuter)! Kul att träffa henne igen! Eftersom Kristi hade glömt sitt smink hemma gick vi till kicks och där köpte hon två sorters foundation! Haha, inte lätt när man inte kan bestämma sig. Var klart rätt så fort i stan, hade bara en present kvar att köpa. Nämligen till Paui. Hon fick en make up lektion på make up store. För kristis och inas del blev det 400 bussen hem igen, medans mamma hämtade mig och vi körde ut till stugan. Där blev det tillfixning på hög nivå, både för mamma och mig (båda skulle ut). En sak som jag ska komma ihåg är att nästa gång jag har lösnaglar ska jag sätta på dem EFTER jag har sminkat mig. Jag blir nämligen helt handikapp med dem på och kan inte göra ett skit! Iallafall precis när jag fixat klart mej så kommer Sofie till mig! Där blev det lite förfest för oss två, min nr one vinpimplare. Drack lite vin och käkade cashewnötter och snicksnackade! trevligt! Klockan började bli mycket så det var dags att åka ut till leikinlokalen för att fira de tre födelsedagsbarnen, Alis, Tina och paui! Såklart kommer jag på att jag glömt deras presenter, men Hanna var gullig att köra och så hämtade vi dem. Allt kändes helt toppen! Och det var en kul kväll faktiskt! Folket började droppa in strax efter nio! Lite oinbjudna, men what to do? Det var kul ändå, även om de spårade ut lite mot slutet. En sönderslagen dörr är inte så himla kul + att det var lite "tjaffs" med. Hade kunnat skriva hur mycket som helst på festen, men just leave it there. 
156161-193156161-196156161-194

Vid halv 3 tiden ungefär drog vi oss hemåt så jag, ina, kristi, talle och baris började mova. Fick gå in till stan (JOBBIGT!) med mina 6 cm klack var skavsår ett faktum. Och sedan var det taxi hem och bums i säng. Haha. Fast lite snack blev det iallafall. Klockan fyra hade vi somnat!

Lördag 2 juni!

Jag vaknade först av alla medans de två magyarsen( eller förresten vad heter magyar i plural, haha) sov vidare. Haha lyckades till och med ta lite smygtagna foton medans de sov! 

 Ina och Kristi

Sedan blev det frukost och vidare till leikinlokalen. Blev lite snack om gårdagen och så vidare! (haha, nu bör jag jag bli sömnig btw, så inlägget kanske inte blir så långt trots allt) Sedan åkte jag, ina kristi in till stan igen. Köpte lite(ok, mycket godis) och sedan blev det bussen hem för Kristi!  

Jag och Ina fick en strålande ide att gå till stranden! Det var fint väder och det tar ca 10 min att gå dit från min mormors stuga! Så sagt och gjort, vi gick ner till västra stranden och spenderade några timmar där och "lekte"! Ja, det är vi i ett nötskal! Hittade vår egen ö, spelade in tre filmer ( film nr 1: Ina jagar mig med en manet film n2: Upptäckten av ön, film nr 3: Hur tar man sig ifrån ön?" Och så tog vi en massa kort, gick längs stranden och solade lite. Det var skitfint väder, solen lös och det blåste ljummet. SOMMARFEELINGS!

156161-200 Black&white
156161-201 156161-206 Mane(a)ter, höhö

156161-202 Håll ut armarna så, det ser somrigt ut!

Jaaag på västra stranden
156161-207156161-205
 
Det finns fler bilder på min bilddagbok för den intresserade (helenaaj.bilddagboken.se)

Efter en kanonmysig dag på stranden så var det dags för fixing fixing på kort tid! men det klart man jobbar bäst under stress! Vidare till nästa 18 års fest!

                                              156161-214 Partyglada!

Denna gången var det Tildas =) hihi. Mums, vilken god mat! Grillad kyckling och potatissallad! Somrigt! Senare på kvällen drog vi in till stan. Mötte upp Baris och gick en liten runda. Mycket folk (inkl. min "partymamma") haha =)
Sedan så gick vi hem till Baris. Spelade datorspel (bil) haha. Vad ska man säga! ME LIKE IT, även om jag inte är så bra, nej =) Jag slocknade rätt "fort". Klockan halv 3 sov jag som en stock medans ina o baris var lite mer seglivade.


Söndag 3 juli

Vaknar upp i ett soligt Andersberg! Sega är vi, har grym otur med bussarna men tillslut var vi "hemma" i stugan igen då. Men de hade redan åkt! Tack för den. Men jag och Ina gick först till Lidl och köpte lite "maoot"

156161-212 muuuuuuuuuuuuums

Sedan iväg till "lekplatsen" och spendera några timmar! Det var lite kallare idag faktiskt, men ändå lika mysigt! Plockade snäckor!

Vit snäcka - frihet



Blå snäcka - vänskap

rosa snäcka -kärlek

Den rosa snäckan var svåraste att hitta! För att citera Ina "Att hitta en rosa snäcka på denna stranden är ju lika svårt som att hitta kärleken"

156161-210156161-208
Här var det plockning av snäckor plus playning med sand ;)

Efter 3 timmars strandliv var det återigen dags för hylteborna att ta bussen in till stan. Vi köpte en varsin mjukglass med tuttifrutti strössel Har du din glass under kontroll så vi kan gå?

Sedan tittade vi på när Denis dansade bosnisk folkdans..

156161-209 Ser ni Denis? Han är andre från vänster.

Efter allt detta var vi såå trötta. De har varit en fullspäckad men trevlig helg så det klart att man var trött! Så vi gick helt enkelt och la oss för att "sova" i gunillaparken ett par timmar innan bussen kom Jag slocknade några minuter men väcktes av Ina - vi måste gå nu! Träffade Mensur på bussen med. Alltid lika trevligt. Haha, vi var kanske inte så vänskapliga, både jag och Ina däckade av rätt fort.

156161-213 GUNILLAPARKEN!


Detta har varit den roligaste helgen på mycket länge! Har haft det helt underbart! Förhoppningsvis fortlöper hela sommaren i ett enda stort lyckorus (man kan alltid hoppas) Nu är det TVÅ dagar kvar i skolan (fyra lektioner) och det ska jag klara. Nu är klockan snart 1 och jag ska upp om fem timmar, ops! Borde gå och lägga mig!! Men sov sött!


/helena - I want it all


image215

Kommentarer
Postat av: ina så klart ;)

Bästa helgen med bästa tjejen ;)

2007-06-04 @ 00:48:52

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0