Sömnproblem

När jag var liten så var jag en nattuggla. Och är fortfarande ibland. Jag har alltid tyckt om att vara uppe länge på kvällarna och har aldrig kunnat lägga mig "i tid". Nu den senaste tiden så har jag varit jättetrött tidigt på kvällarna, och gått och därför lagt mig i tid. Trots att jag är jättetrött och verkligen försöker sova så går det inte! Efter att ha legat och vridit på mig ett tag, blir jag rastlös och därefter pigg. Det är precis som att jag inte "får" gå och lägga mig i tid bara för att min kropp är så van vid att vara uppe sent! Det är jätteirriterande för jag känner mig sällan riktigt utvilad. Jag hatar mina sömnproblem. Jag vill ju sova åtta timmar som man bör göra men det är omöjligt för mig känns det som. På vardagarna så sover jag kanske 5-6 timmar och på helgerna oftast mer än 10. Nej, jag blir inte piggare av vilket som, blir nästan ännu mer tröttare när jag får sova ut på helgerna.
Lagom är bäst, eller?
Men tråkigast, tyvärr.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0