En tanke

Varje dag hoppas jag att något ska ha förändrats. Att det ska kännas annorlunda. Men det känns som att jag bara blir besviken hela tiden. För det kvittar; det kan gå en dag och det kan gå hundra dagar, men inget kommer att förändras bara för att jag vill det, eller hur? Känslan kommer fortfarande vara densamma, och även om man hoppas på något mer, något annorlunda så kommer det inte att förändras hur mycket jag än vill. Det är inte något jag kan kontrollera, och inte du heller. Men det man kan välja är om jag vill bli sviken eller inte. För det är det många gör fel; lägger sin lycka i någon annans händer, i tron om att allt ska ordna upp sig, att allting ska bli bra. Och det är då man blir sviken och sårad. Om jag tar tag i min egen lycka, så kan du inte svika mig längre. För nu är det bara upp till mig.

.Helena.
lycka?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0