Torsdag

Väldigt fantasifulla rubriker jag kommer med eller hur!? Har inte varit och skrivit på en sisådär hundra år (som vanligt med andra ord!).

En negativ sak med hösten är att jag blir så JÄVLA TRÖTT rent ut sagt. Energinivån ligger på noll och jag orkar ingenting känns det som. När jag vaknar är jag död & trött, hela morgonen och hela eftermiddagen samt kvällen är jag trött. Väldigt frustrerande, det känns som att de dagar jag jobbar är det det enda jag orkar med. Suck. Jag skulle verkligen behöva en energiboost, börja träna + käka massa frukt & grönt + sluta röka men hur kul är det på en skala när man kan ligga och gotta sig framför en film med lösgodis i detta kalla höstrusk?! Vilket i-landsproblem jag har ändå!

Idag har jag iallafall jobbat på dagis, det har varit helmysigt att träffa mina barn igen! Träffade dem i somras, så de har ju växt till sig. awww. Önskar att jag kunde jobba mer på dagis istället för donken (klagar INTE) MEN det är bättre betalt, arbetstider och inte lika stressfullt. Har varit ovanligt harmonisk idag måste jag säga, har inte behövt ha tusen saker i skallen och springa runt som en liten skållad råtta med pipande pommeskorgar. Det var iallafall ett välbehövt break om man säger så.

Annars då... Selim har ju som sagt börjat i skolan nu. Den är måndag till fredag och så läser de 3 timmar; 9-12. Det går jättebra för honom tycker jag och han lär sig snabbt så det är ju en lättnad! Härligt att det går framåt och att han har något att göra de dagar jag jobbar. Är säker på att han kommer kunna prata flytande svenska och förstå det mesta bara inom ett par månader.


Imorgon ska jag jobba på dagiset först mellan 8.30-13 och sen vankas jobb hela natten (eller hela helgen för att vara mer exakt!). Hoppas på en runda på stan antingen imorgon eller lördagen, jag vet att jag är lite tidigt ute men jag vill börja köpa lite julklappar (lika bra att passa på medans lönen fortfarande är hyffsat intakt höhö).

Nu ska jag ta en välbehövlig dusch och sedan gå och lägga mig och nana!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0