A new week

Jaha, måndag igen, men inte samma känsla som infinner sig.. vad är annorlunda? Jo, det mycket efterlängtade höstlovet!! Var ändå uppe i ottan (okej, klockan 8, men det är tidigt!) för jag hade körlektion! Det gick faktiskt skitbra, det "enda" jag måste vara mer uppmärksamma är cykelbanor.. Sen så tror jag att jag har mitt efterlängtade körkort! Känns underbart.. Efter körlektionen blev det lite lunch på stan, och sedan gick jag och satte mig i biblioteket.. Satte mig vid en mjuk och skön fåtölj med utsikt över nissan och plöjde lite tidningar. Det var faktiskt avkopplande, en liten stund för mig själv. Sedan kom Tina, och blev lite ärenden med henne och snack! =) Efter det mötte jag upp Paui på cassels.. Hon köpte en svart tröja (framsteg, paui! =) och sedan var vi duktiga och träna på sats, aerobics!

Och nu sitter jag här, mätt efter en god laxmiddag.. Känner mig ganska glad och lugn, men saknar magyaren of course. Har bokat resan nu, 27/12 åker jag till Alanya och firar nyår.. Är borta två veckor.. Missar inte julafton, men nyår med mina girls! Men ina vet du vad, jag kommer ringa dig på nyårsafton så vi ska skriva våra 100 (nya) nyårslöften! Och sen måste vi ha utvärdering av 2007s löften! Åh, älskar vår tradition, PIFF&PUFF

Nu ska jag gå och lägga mig i sängen och titta på film, ringa turken och messa ina.. A new day tomorrow.

Herrå



(haha och på tal om turkar, det var någon annan turk (inte min) som ringde mig nyss haha.. hur fan lyckas dom..?)


Lördag!

Idag vaknade jag tidiigt, klockan 8, käkade frukost och tog bussen in till stan.. tränade med ma darlin' Paui, pump och yoga blev det! Och sedan lunch på hello, innan jag åkte hem till hylte igen och hon stack till körskolan och pluggade.. Så nu sitter jag här.. ingen magyar att umgås med i mörka hylte.. Har spelat tvspel med min syrra.. That's it.. Tror jag ska ta mig en runda ner till da city (hylte xD) haha..  Jaja, så får det bli..

Monster till svärmor, 21.30 ikväll! Don't miss :) (jag hatar egentligen att kolla på film.. iallafall ensam!)


/HERÅ


I try..

Jag vet, bloggen är sjukt seg nu.. Jag orkar knappt skriva i den (designen är förjävlig). Idag har jag haft biologiprov(gick bra), utvecklingssamtal (gick bra) och 1 lektion (gick bra). Så allting har gått bra., kort och gott. Nu har Ina åkt iväg till mexico, och jag saknar henne redan. 10 000 meter upp i luften är du nu.. åhh magyar!! Nästa gång vi sitter på ett plan tillsammans är till alanya..

haha.. hur ska jag överleva en flygresa utan Ina, all alone? xD jag kommer dööö.

Nu ska jag ta bussen hem till gamla hylte igen. take care.

För att..

FACEBOOK är såå mycket roligare, ja, jag är också fast i träsket nu ;) Har snart italienskaprov.. wish me luck! IMORGON ÅKER MAGYAR =/ + höstlov

Det blev inget..

Kände att jag var tvungen att vara hemma och plugga. Nu hur går det då..? Bra (okej, hade inte ens börjat) tills jag upptäckte facebook. Jag vet, jag är lite seg. Har laddat upp bilder och försökt att förstå skiten, vilket går någorlunda. Hittat en massa roliga bilder på turkar vi träffade när vi var nere där sist.. Ina.. Jag hittade till och med managern. Då är det illa xD

KOM HEM!

Suck my dick

Jag fryser i de här svennelandet, så idag måste jag köpa en jacka. OCh kanske mössa. Och halsduk. Och vinterskor.. och.. vantar.. och.. suck.

JAG ÄLSKAR VINTERN (not)

Rock this party.. Nä. inte ikväll.

För en vecka sen var jag i Alanya. Nu är jag INTE i alanya. Det känns tråkigt =( var i skolan redan vid 9, jag och ina hade det mys med mjölkchoklad och prince ("frukost"). Sedan satte jag mig ner och skrev mitt psykologiarbete, skönt att ha det avklarat. Jag och Paui jobbade även med praktisk marknadsföring, blev kanonbra! Nu är det snart klart, behöver bara liiite mer hjälp från vår lärare eftersom illustrator är svåra grejjer. Suck. Jag vet ju knappt hur photoshop funkar liksom =/ Foodiish.. Lunchdate med Alis o ina ;) MJAU! Kycklingwok o grejjer, det var godsii. Så... var det tänkt att vi skulle på studiebesök med PM.. någon hamngata.. Tror fan inte jag och paui hittar det + att vi tog fel på tiden. Så där gick vi kalla och stela och frågade runt om "Norra hamngatan". Som tydligen inte ens existerar (?). Gick och satte mig på McD där man hittade två små barn.. De käkade pommes och messade med lite turkar.. haha.. Iboo... (host). Och sedan var det tillbaka till skolan igen.. Träffade på Fie, och satte mig i datorsalen.. psykon var inställd för att det var typ 3 pers där och hon skulle ha genomgång. Så... fick närvaro iallafall. Och nu orkar jag typ inte åka hem. Ska ta fyra bussen från skolan, och halv fem bussen hem. Suck. Saknar Magyar redan.. Och ingen jävel att snacka med på msn =( tycker fettsynd om mig nu. Lyssnar på Brittan, piggar upp mig lite.

Ikväll kommer släkten och grejjer. Ska fira mig, mama o papa. Så det blir en lugn kväll. Sedan hoppas jag såklart med lite Piff-tid. Och sedan det oundvikliga.. PLUGG.

Längtar till december!

Dagens citat: "Jag är hellre en Alanyabitch än hans bitch" ^^
 




Piff Puff PÅFF ^^
8 months 2 go

Psykologi B

DRÖM & SÖMN

Individuell uppgift

  

  

Inled ditt arbete med att beskriva olika teorier till varför vi människor sover och vad som händer när vi sover. Vad utmärker de olika sömnfaserna?


Huvuduppgiften består av att beskriva en återkommande dröm eller en specifik dröm som du kommer ihåg väldigt tydligt. Beskriv drömmen så detaljerat du kan och försök att få med själva känslan av drömmen. Gör sedan ett försök att tolka din dröm. Finns det något dolt budskap från ditt omedvetna? Finns det symboliska inslag och i så fall vilka? Har du lärt dig något om dig själv genom din dröm? Hur tror du att Freud och Jung hade tolkat din dröm? Diskutera även vilken kritik man kan rikta mot din tolkning av din dröm.

  

  

  

Du får lektionen den 2/10 till att arbeta med uppgiften. Resten skriver du hemma. Arbetets omfattning: ca 2 sidor.

  

Inlämning 12/10 (du behöver inte maila till Urkund)

  

  

  

  

LYCKA TILL!


It's too late, I'm alreday addicted

Redan onsdag, OJ! Men jag är glad för det. Vill att tiden ska gå superdupermega fort!! Vill ha JUL ;)

Måste calm down a lil' bit, men det är svårt. Om man vill att tiden ska gå fort så måste man ha roligt dvs hitta på roliga saker och skratta mycket (det blir nog inga problem!). Dessutom måste man ha ett fullspäckat schema. Jag ska fan bli pluggis/träningsnarkoman! Dags att strukturera upp Ms Chaos! Jaa, de är väl jag i ett nötskal!

156161-256

Usch, hostar ihjäl mig. Och nu ska jag gå och köpa mig lite cancerpinnar. Fy fan, ibland är man "smart" på heltid.
Likadant på Bellman.. När vi hade dansat x antal låtar, non stop a la sexxi madda fakker. Vad gjorde vi då? Jo, "vilade" med en jävligt stark redbull vodka och 200 cigg typ. Haha. Man kan inte annat än skratta ibland.



GYD, kan det inte bli som jag vill nu? ;)

Dagens schema:
Buss 10.40
Förbreda miljöredovisningen
x antal lektioner (huh!)
Hem och plugga biologifuck

JAG MÅSTE SKÄRPA MIG NU, MÅSTE HÅLLA UT!! Inte in i skiten igen.
I'm already addicted to you
Blä, vill säga emot mig själv.

Crazy madda fakker

Jag har en helt galen idé!! Jag vet, jag är helt crazy nu. Men är det någongång man ska vara ung och dum är det väl nu? Ingenting kan faktiskt stoppa mig, har allt jag behöver. JAG ÄLSKAR ATT VARA 18 år!! Och dessutom kommer det vara en fett rolig upplevelse, om inte annat! Åh. S P R I C K E R snart.

Allting stannar upp när jag ser dig
Hjärtat bultar fort, jag vill ju vara med dig
Kom och ta min hand, men nånting hindrar dig
Vem ska stoppa dina steg från att gå till mig
Men du förvirrat ler, det här är ingen lek
Jag är också rädd, rädd att göra fel
Låt mig få komma nära dig
Om du inte känner mig nu
Så kommer du aldrig aldrig aldrig lära känna mig..
Om du inte känner mig nu
Så kommer du aldrig aldrig aldrig lära känna mig.. 


image255


Alanya del 2

Hemma igen, efter en underbar vecka (IGEN!). Det känns, som alltid, sorgligt. Men vi kommer snart tillbaka! Hotellet var grymt fint, så vi ska dit i juni igen! Längtar.. men sju månader.. Ina, de syns snart att vi är gravida ;)

JAHA. Har inga ord. Men det som händer i Alanya, stanna där. Som alltid eller? =)


LEV LIVET!

RSS 2.0