Gymmet

då var det nypremiär för gymmet igen, har ju inte varit där på ca 1 1/2 månad, hehe.. Kondisen är praktiskt taget obefintlig.. men det kändes skönt efteråt iallafall.. sen åkte jag hem och käkade frukost och nu sitter jag i soffan och väntar på att klockan ska bli 15 för då blir det jobb.. Längtar INTE om man säger så. I hate mondays..

Poker night

I fredags var vi på Ikea, inhandlade en taklampa, golvlampor, bestick, glass, muggar, stekpannor och lite annat smått och gott. Var inne en snabbis på Väla också och käkade lunch. På kvällen gick vi på bio, the girl with the dragon tattoo. Den var bra, men tyckte nog ändå att den svenska var bättre :) Sedan blev det ett kortispass på jobbet 01-04.


I lördags då, vaknade ganska sent och åkte ut till flygstaden.. Köpte två stycken TV-apparater, en 42 tum till vardagsrummet och en 32 tum till sovrummet. Bra köp.

På kvällen blev det pokernight hemma hos Frida och Muhittin och jag vann 1 gång ;)

Idag ska jag bara röja och göra tråkiga saker, men har fastnat framför junior masterchef.. 11 och 12 åringar som lagar bättre mat än jag kan drömma om.


nice weather

vaknar till strålande sol, kan knappast bli bättre.. Nu ska jag ta en dusch så jag verkligen vaknar till liv! Idag styr vi mot Helsingborg och IKEA/Väla närmare bestämt. Hoppas att vi kan hitta en del fina saker till lyan :)


SO LONG!

Lägenheten är vår!



Yeeeeeees, vi fick lägenheten som vi ville ha!!! Och från den 1 feb, men vi kan få flytta in tidigare eftersom Besim och Eljesa flyttar till sin andra lägenhet den 16 jan redan. Nu blir det en tur till Ikea i helgen, och jag har redan spanat in en soffa som vi ska köpa. Överlycklig :) Kommer bli en mysig och fin lägenhet, ska bli kul att fixa iordning den från scratch eftersom att vi inte har så många möbler!! Måste köpa tv, soffa, soffbord, hallmöbel m.m  UNDERBART :) Nu kan jag gå till jobbet lycklig :) eller.. ahh, så lyckligt som möjligt.

Jobbar 15-01 idag, mördartid men sen är jag iallafall ledig i helgen.

hemnes-serien IKEA



Älskar deras serie.. Självklart ska allt gå i vitt, det är så snyggt! Lite inspo..





Gillar även denna, dock ej hemnes, MEN i vitt såklart :)


perfect stranger


Det roligaste med att flytta är ju såklart att inreda ett helt nytt ställe. Har hittat en helt underbar taklampa i från ellos, dock lite väl dyr enligt mig. Men ack så snygg!

http://www.ellos.se/dv/1-Hem-Belysning-Taklampor/_/N-fa4Z1z141xe?Nr=269568

Och jag som älskar fjärilar! Om någon har 1700 över så hojta till ;)

Ikväll har jag inte gjort så mycket. Efter middagen slängde jag ihop en kladdkaka och nu sitter jag och tittar på mästerkocken. Dock är den amerikanska versionen lätt mycket bättre, men man tar vad man har. Hoppas Selim kommer hem snart, vill avnjuta min goda kaka med cola, gott sällskap och lite backgammonspel.

Selim ska också jobba ons-tors, precis som jag. Stängning båda dagarna, gyd vad trist att gå tillbaka till jobbet efter en mycket skön ledighet. Men är ledig (nästan) hela helgen så får la inte klaga för mycket. Gott att jag fick min ledighetsansökan för Paris godkänd, nu väntar vi bara på den i februari också sen blir det bokningstime :)


Hoppas alla får en fin tisdagskväll och en god fortsättning på veckan.

Over and out..

Lägenheten var faktiskt inte så fin och passade inte oss alls! Vilken besvikelse.. Dock så tittade vi på en annan lägenhet också, men det var en annan kille som hade första ching på den. Men om han inte vill ha den så är den nog vår. Den var jättefin, bra planlösning, diskmaskin (!!) och nyrenoverad. Gillade speciellt köket och vardagsrummet, riktigt snygga tapeter och golv. Det var även Besims och Eljesas lägenhet, så det ska rekommendera oss, så hoppas verkligen vi får denna lägenheten. De flyttar även den 16 jan, vilket betyder att vi kan flytta in när som helst. Så cross your fingers att han tackar nej så att vi får den!

Efter lägenhetsvisning så åkte vi till pressbyrån där jag köpte en tidning och lite godis medans Selim löste in sin vinst. 1000 spänn fann han på fotbollen, inte illa pinkat tycker jag. Sedan la jag mig i soffan i eftermiddags och mös med min tidning, godiset och lite tv.. Hur mysigt som helst och jag slumrade till och med till en liten stund. Nu ikväll vet jag inte riktigt vad som händer, är lite sugen på att spela poker faktiskt. Men vi får se.. Blir säkert lugnt tror jag. Imorgon är det back to work.. har faktiskt inte längtat ett skit :( Men jobba måste man ju.




Lägenhetsvisning



Idag har jag fått lite ärenden gjort faktiskt.. Gått till banken för att få en ny bankdosa (råkade tvätta den andra..!), hämtat ut mitt paket från Nelly samt ringt lite olika samtal. Ska gå på en lägenhetsvisning imorgon, takvåning och allt, vi får se vad det här slutar. Fick dessutom ett mail innan idag om 2 andra lediga lägenheter.. Här kan man välja och vraka till skillnad från Halmstad ;)

Annars händer det inte så mycket... Har nästan blivit frisk nu iallafall, så det blir jobb på onsdag iallafall..

I eftermiddag hade jag tänkt roa mig med något som är jättekul verkligen.. nämligen att städa.. Suck. Men det ser ut som fan så i guess i just have to suck it up..


Later biatches!

A new year



Okej, det var ett låååångt jul/nyårs uppehåll från bloggen. Jag och Selim har ju varit i Bremen, Tyskland och hälsat på hans pappa. Även hans syster var där, så det var ett kärt återseende. Jag ägnade mig mest åt att shoppa och äta god turkisk mat, haha. Fick med mig hem lite jeanstights, leggings, 2 jackor och lite accessoarer.. Tyvärr så dog min kamera pga min egen klumpighet. Hade både linsvätskan och kameran i väskan och detta slutade inte helt bra om man säger så..


Men Selim köpte en ny till mig i julklapp nämligen en jättefin rosa sony cybershot. Den ska bli välanvänd :)

Förövrigt så var det en bra resa, skönt att koppla av från jobbet och vardagen. Dessvärre blev jag megaförkyld (Selims syster smittade mig) så har varit hemma från jobbet nu ett par dagar.

Jag har faktiskt bestämt mig för att jag ska bli lite duktigare och verkligen ta mig i kragen när det gäller bloggandet.. har verkligen legat på latsidan med det, men lovar, ska bli bättre. Vet själv hur kul det är att gå tillbaka i arkivet och läsa vad man hade för sig..

Lite saker som hänt är att jag har två roliga resor inplanerade :)

Den första är THAILAND. 2 veckor i feruari. Dock är inget bokat och klart än, väntar på att min ledighetsansökan ska bli godkänd.. Har redan hittat ett jättefint hotell och det lutar mot att vi drar till patong, phuket 15-29 feb.

Och den andra är PARIS. Spontanbokade resan dit på julafton..mån-fre i mitten av mars bär det av.. Längter efter eiffeltornet, louvren, champs eelysee, disney world och shoppingen såklart.. ska köpa massa maccarons dessutom! YUM!


det var alles för idag, återkommer snart, promize!

RSS 2.0